Socialistická i kapitalistická. Stará auta táhnou, Češi si loni dovezli i 56 Trabantů

Češi si loni dovezli 56 Trabantů.
Češi si například loni dovezli z ciziny hned devět veteránů značky Aero. Jakkoliv konkrétní modely statistiky SDA neuvádějí, mnohé indikuje průměrný věk 86,9 roku. To znamená auta zhruba z 30. let, kdy byla "aerovka" na vrcholu. Mezi nejúspěšnější modely se řadí Aero 662 a Aero 30 (na snímku).
Ještě o něco úspěšnější byla Tatra, která si podle SDA připsala hned 13 dovezených ojetin. Statistiky udávají průměrný věk skoro 38 let, určitě tak mezi nimi figurují i nějaké T613.
To zájem o automobily Praga byl prakticky nulový. Svaz dovozců automobilů registruje jediné dovezené osobní auto někdejší vysočanské automobilky, jejíž jméno se spolu s novým supersportem Bohema začalo v posledních letech objevovat častěji.
Jeden kus evidují statistiky také u jména Avia. Vzhledem k tomu, že letňanská automobilka vyráběla většinu času lehká užitková vozidla, může její zařazení mezi osobní auta vypadat nepatřičně. V první polovině 90. let ale krátce vyráběla i licenční terénní automobil A11 Trend podle francouzského vzoru Auverland. Tak možná jde právě o tento vůz.
Foto: Trabant
Jan Matoušek Jan Matoušek
2. 2. 2024 6:02
Statistiky Svazu dovozců automobilů kromě klasických čísel prodaných nových osobních či lehkých užitkových aut skrývají i mnohá další zajímavá data. Mimo jiné také dovoz ojetin, které byly loni prvně registrované v Česku, kde je jedničkou nepřekvapivě Škoda. Češi si ale za uplynulý rok dovezli i mnohem zajímavější auta, třeba jedno Bugatti EB110 nebo několik československých veteránů.
 

Právě se děje

Další zprávy