Svou délkou i celkovým pojetím má Jogger nejblíže ke kompaktním kombíkům. Jejich lídrem je nejen v Česku Škoda Octavia Combi, která ale začíná na 559 900 korunách, tedy o sto tisíc výše, než kolik bez příplatků stojí nejdražší verze rumunského kombi. Nabízí se tak srovnání s kompaktem, který je cenově posazený o něco níže, což je po Octavii druhý nejoblíbenější kompakt - Hyundai i30 kombi, jehož cena se v základu pohybuje pod 400 tisíc korunami.
Jogger korejský model z Nošovic deklasuje rozvorem náprav a překonává ho též nabídkou sedmi míst k sezení. Na druhou stranu kufr v pěti- i dvoumístné konfiguraci je u Hyundai rumunskému nováčkovi blíže, než by si kdo mohl na první dobrou z rozdílu rozvorů náprav pomyslet.
Technické srovnání
Dacia Jogger | Hyundai i30 kombi | |
Rozměry (d/š/v) | 4547/1784/1632 mm | 4585/1795/1465 mm |
Rozvor náprav | 2897 mm | 2650 mm |
Kufr | 708/1819 l (5 míst); 160/506/1819 l (7 míst) | 602/1650 l |
Benzinové motory | 1.0 TCe (81 kW) | 1.5i CVVT (81 kW), 1.0 T-GDI (88 kW), 1.5 T-GDI MHEV (117 kW) |
Naftové motory | ---------- | ---------- |
Pohon na LPG | 1.0 TCe (74 kW) | ---------- |
Cena od (5 míst) | 358 500 Kč | 384 990 Kč |
Cena od (7 míst) | 377 500 Kč | ---------- |
Nabídka motorů je u i30 ovlivněná tím, že z ní vypadly všechny naftové agregáty. Zůstaly tak jen benzinové tří- a čtyřválce, přičemž atmosférickou zážehovou jednotku dnes v segmentu nabízí už jen málokdo. Výhodou Hyundaie je výše položená výkonová špička prostřednictvím mildhybridu a také nabídka dvouspojkového automatu pro motory T-GDI, Dacia kontruje ekologičtějším pohonem na LPG.
Základní cena Hyundaie je vyšší "jen" o 26,5 tisíce korun, ovšem v kombinaci s lepší výbavou. Vedle rádia má i manuální klimatizaci, udržování jízdního pruhu, nouzové brzdění detekující i chodce nebo třeba vyhřívaná a elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka. Jogger má navrch prakticky jen diodovými potkávacími světly, mlhovkami a též systémem nouzového volání eCall. A samozřejmě tedy nižší cenou.
Cenové rozdíly se ve vyšších výbavách trochu natahují a i30 se i bez příplatků umí přehoupnout přes půl milionu korun, navíc nabídne i prvky jako adaptivní tempomat, upozornění na přijíždějící auta při couvání, kolenní airbag řidiče, digitální budíky nebo plně diodová přední světla. To má ale samozřejmě svou cenu, která je u Joggeru víceméně alfou a omegou. Spolu s prostorem, kterého nabízí více než i30 a prakticky kterékoliv čistokrevné kompaktní kombi na trhu.
Centrum.cz | Atlas.cz 1999 – 2025 © Economia, a.s. | O nás | Všechny služby | Volná místa
Inzerce | Služby firmám | Všeobecné podmínky | Cookies | Nastavení soukromí | Ochrana osobních údajů | Zpracování osobních údajů | Audiovizuální mediální služby | Nápověda
Jakékoliv užití obsahu, včetně převzetí článků, je bez souhlasu Economia, a.s. zapovězeno.
Bez souhlasu Economia, a.s. je zapovězeno též rozmnožování obsahu pro účely automatizované analýzy textů nebo dat podle ustanovení § 39c autorského zákona.