Nechcete zapadnout ve sněhu? Pět tipů na levné ojetiny s pohonem všech kol

Petr Šikl
28. 11. 2018 9:11
Po většinu roku si takřka všichni řidiči vystačí s pohonem kol na jedné nápravě (ať už přední, nebo zadní), jakmile ale nasněží, nemusí jim být zejména na horách platné ani ty nejlepší zimní pneumatiky. Pohon všech kol vás pak může spasit, aniž byste museli vystupovat a zkřehlýma rukama nasazovat sněhové řetězy. Auta s ním přitom nemusí být drahá, na trhu je řada vozů, čtyřkolek, které se vejdou do 100 000 Kč. Může se jednat o kombi Subaru Legacy, zvýšený hatchback Suzuki SX4, velké SUV Kia Sorento, malý Fiat Panda i český bestseller: Škodu Octavia. Jaký typ ale vybrat?

Nezapomínejte na to, že pohon 4×4 vám pomůže v zasněženém kopci i rozjet se na ledovce. Kvalitní zimní pneumatiky ale nenahradí, ty jsou totiž rozhodující při brzdění nebo jízdě v zatáčce. Uvědomte si také, že ona zimní čtyřkolková jistota znamená po zbytek roku zvýšenou spotřebu a často vyšší servisní náklady.

Na nejlevnější nové čtyřkolky do 600 000 Kč se můžete podívat zde.

Foto: Nissan

Nissan X-Trail (2001-2007)

Zážehové čtyřválce 2,0 a 2,5 litru mají vačkové hřídele poháněné řetězem. Byť se toto řešení považuje často za bezúdržbové, u Nissanu doporučujeme kontrolu a případně i výměnu. S léty a ujetými kilometry se totiž řetěz natahuje, což může motor zničit. Konstrukční chyba v podobě malé styčné plochy hlavového těsnění má za následek časté úniky oleje. Své mouchy má také špatně pracující termostat, kvůli němuž se řada těchto motorů přehřála. Nejlepší volbou je dvouapůllitr dostupný od roku 2006.

 

Právě se děje

Další zprávy