Pryč jsou hokejky, nahrazují je ostřeji řezané kly. Přední část omlazeného Clia se poměrně výrazně změnila, podle šéfdesignéra Renaultu Gillese Vidala se inspirací pro nové tvarování světel staly městské boty a také logo značky.
Světla samotná, ve všech výbavách diodová, jsou ostřeji řezaná a lépe ladí s již zmíněnými "kly" s diodami pro denní svícení. Širší je i přední maska. Je to mimochodem právě tvarování předních partií, které postupně převezmou všechny nové Renaulty - značka ho označuje spojením Nouvelle Vague, v překladu "nová vlna".
Vzadu jsou změny přece jen kosmetičtější: reflektory mají novou optiku, přepracování se dočkal i nárazník. Lépe tak ladí s upraveným nárazníkem vpředu. Novinkou v nabídce bude verze Esprit Alpine, poprvé představená u SUV Austral.
Nahrazuje někdejší RS Line, a má tedy sportovnější vzezření podpořené například matně šedou lištou v předním nárazníku, která vzdáleně připomíná tvarem přední křídlo monopostů formule 1. Lišta ve stejné barvě se pak objevuje i vzadu, kromě toho má tato verze 17palcová kola, jinou čelní masku, sportovnější volant nebo anatomicky tvarovaná sedadla.
Kabina omlazeného Clia se změnila spíše decentně. Nové jsou udržitelnější materiály - poprvé se v Renaultech objevuje čalounění třeba vlákny Tencel vyrobenými z přírodního dřeva. Mimo to už si také neobjednáte kožené čalounění dokonce ani volantu. Náhradou za přírodní useň je její umělá varianta. Nadále zůstávají digitální budíky s úhlopříčkou 7 nebo 10 palců, stejně jako centrální obrazovka s úhlopříčkou 7 nebo 9,3 palce. Nechybí bezdrátové propojení Apple CarPlay i Android Auto.
Pod kapotou je nadále poměrně široká škála motorů. Atmosférický litrový tříválec už z českého ceníku zmizel, stejně jako naftová patnáctistovka. Na některých trzích ale v nabídce přetrvávají. I v Česku je dostupný litrový přeplňovaný tříválec s 67 kilowatty, stejně jako jeho varianta upravená pro pohon na LPG. I po modernizaci se tak této jinak pomalu mizející verze Clio drží, naopak třináctistovka TCe ve výčtu motorů v tiskové zprávě chybí. To by mohlo naznačovat její konec: vzhledem k vyšším emisím bez překvapení,
Vrcholem nabídky zůstává hybridní verze E-Tech. Ta má 105 kilowattů a skládá se ze dvou elektromotorů, spalovací benzinové šestnáctistovky, integrovaného startér generátoru a baterie s kapacitou 1,2 kWh. Výhodou této verze je hospodárnost, Renault udává průměrně 93 gramů CO2 na kilometr nebo 4,1 litru paliva na 100 kilometrů.
V Česku se omlazený Renault Clio objeví v prodeji na podzim, již brzy také Francouz dostane japonské dvojče v podobě Mitsubishi Colt. Bude to stejná forma rebrandingu jako u Renaultu Captur a Mitsubishi ASX.