Levnější než Superb, ale jen v základu. Devátý VW Passat začíná pod milionem

Levnější než Superb, ale jen v základu. Devátý VW Passat začíná pod milionem
Devátá generace Passatu má být zároveň poslední.
V nabídce bude už jen s karoserií kombi.
Spolu s novou Škodou Superb se oba vozy vyrábějí v Bratislavě.
Interiér je modernější, středová obrazovka podstatně větší.
Foto: Volkswagen
Jakub Stehlík Jan Matoušek Jakub Stehlík, Jan Matoušek
12. 1. 2024 13:36
Volkswagen spustil konfigurátor deváté generace Volkswagenu Passat. Auto je zatím k dispozici se dvěma motory, naftovým dvoulitrem a mildhybridní zážehovou patnáctistovkou. Právě tu lze pořídit za baťovských 999 tisíc. Současně automobilka zahajuje předprodej modelu Tiguan.

Podstatně větší než dosud a už jen s karoserií kombi. To je asi nejdůležitější sdělení o novém Passatu, který má být podle informací z automobilky historicky posledním. Tedy alespoň pokud jde o druh pohonu.

Stejně jako nedávno představená Škoda Superb vyjíždí i Passat z bran výrobního závodu Volkswagenu v Bratislavě. Obě auta k sobě mají blíž než v minulosti, kromě takřka identických rozměrů (mají třeba také stejně velký kufr o objemu 690 až 1920 litrů) sdílejí i některé karosářské díly.

A obě jsou si také prakticky jedinými přímými konkurenty. Po konci Fordu Mondeo nebo Opelu Insignia totiž na trhu zbylo naprosté minimum neprémiových kombíků střední třídy. Mazda 6 se nabízí jen s benzinovými motory, Peugeot 508 SW zase koupíte jen jako plug-in hybrid. Nový Superb se dá objednávat zatím jen s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou.

Takový vůz začíná na ceně 1 035 000 korun, Passat se stejnou motorizací vychází minimálně na 1 175 900 korun. Český zástupce ale brzy přijede i v dalších verzích, i základ by tak měl být levnější než u Passatu.

Konkurenci v podobě domácí značky se Volkswagen obvykle snaží přebít bohatší výbavou, i tentokrát základní výbavová verze s názvem Passat nabízí vše důležité.

Její součástí je třeba nejnovější informační a zábavní systém MIB4, technologie Car2X (komunikace s jinými vozy či infrastrukturou), automatická dvouzónová klimatizace, rozhraní USB-C s rychlonabíjením telefonu, diodové světlomety vpředu i vzadu a velký počet asistenčních systémů - adaptivní tempomat, sledování mrtvého úhlu, nouzové brzdění a asistenty pro jízdu v jízdním pruhu, pro odbočování či zaparkování a vyjetí z parkovacího místa nebo parkovací kamera. Vnější vzhled základní verze pak symbolizují černě lakované střešní nosiče a 16palcová kola z lehkých slitin. Auto má také standardně rezervní kolo.

Vyšší výbava Business s příplatkem 120 tisíc korun pak mimo jiné nabízí komfortní sedadla s masážní funkcí, třízónovou klimatizaci, síť oddělující zavazadlový prostor nebo ambientní osvětlení interiéru. Z vnějšku pak přibyly podsvícené kliky, stříbrně lakované střešní nosiče nebo chromované orámování bočních oken. Pro zájemce o Passat s naftovým motorem je verze Business v konfigurátoru uvedena jako základní.

Ceník - Volkswagen Passat Variant

Passat Business Elegance R-Line
1.5 eTSI / 110 kW 999 900 Kč 1 119 900 Kč 1 167 900 Kč ----------
2.0 TDI / 110 kW ---------- 1 175 900 Kč 1 222 900 Kč 1 243 900 Kč

Ještě fešáčtější výbavu pak nabízí verze Elegance (příplatek 47 800 Kč), která je k dispozici pro oba motory. Vrcholná sportovní R-Line je pro změnu vyhrazena jen pro dieselovou verzi, takto vybavený Passat vyjde na 1 243 900 Kč.

K prvním zákazníkům by se měly nové Passaty dostat ještě v prvním čtvrtletí tohoto roku, postupně budou do výroby nabíhat i další výkonnější motorizace včetně pohonu všech kol a také plug-in hybrid s dojezdem kolem sta kilometrů jen na elektřinu. Novinkou deváté generace je, že z převodovek už bude u všech motorů dostupný jen automat, kombi také poprvé nedoplní sedan.

Přichází také nový Tiguan
Autor fotografie: Volkswagen

Přichází také nový Tiguan

Zhruba ve stejnou dobu jako Passatu, by se měli dočkat i zájemci o třetí generaci Volkswagenu Tiguan. Ten se nabízí ve čtyřech výbavách za ceny od 899 900 korun. Základní verze má pod kapotou 96kW benzinový mildhybrid v kombinaci s automatem DSG a ve výbavě třeba sledování mrtvého úhlu, hlídání dopravy za vozem při couvání, digitální budíky, 12,9palcový multimediální systém, automatickou klimatizaci, přední a zadní parkovací senzory, diodová světla nebo 17palcová litá kola.

S lépe vybavenými verzemi se pak pojí i další motory: nechybí silnější mildhybrid se 110 kW, dvoulitrový turbodiesel se stejným výkonem a turbodiesel naladěný na 142 kW v kombinaci s pohonem všech kol. Všechny motory se standardně pojí se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem DSG. Nabídka se bude také postupně rozšiřovat, chybět nebude ani plug-in hybrid s dojezdem 100 km jen na elektřinu. Dodejme, že novinka je dlouhá 4539 milimetrů, mezi nápravami má 2676 milimetrů a kufr pojme 652 až 1650 litrů nákladu.

 

Právě se děje

Další zprávy