Čím se jezdilo před 20 lety: Superb měl ještě šestiválec, místo Dacie byl Renault

Renault Thalia, jedno z docela oblíbených aut roku 2003. Pamatujete?
Rok 2003 byl ještě dobou, kdy se Fabia prodávala ve více karosářských variantách. A jakkoliv sedan rozhodně "díru do světa" neudělal, kombi bylo naopak hodně populární. Před dvaceti lety přitom začínalo na 304 900 korunách, v tu chvíli mělo pod kapotou rovněž tříválcovou dvanáctistovku, ale alespoň v silnější verzi se 47 kW.
Zabrousit můžeme i o segment níže, kam v roce 2003 patřila dnes už prakticky zapomenutá Agila vyráběná Opelem. Před dvaceti lety populární druh miniauta s vyšší stavbou karoserie připomínající MPV začínal na čtvrt milionu korun, pod kapotou měl 43 kW litrový benzinový motor. Zajímavost? I Agila se nabízela s naftovým motorem.
Zabrousit ale můžeme i mezi znatelně exkluzivnější vozy, které byly před dvaceti lety na českém trhu k mání. Co třeba Ferrari? Pravda, Enzo to úplně není, nicméně taková 360 Modena s 3,6litrovým osmiválcem o výkonu 294 kW dokázala také nadělat hodně parády. Nová stála nejméně 4,96 milionu korun
V roce 2003 se na trhu s SUV také pomalu zabydlovalo Porsche Cayenne, které vydláždilo cestu dnešním SUV od Ferrari, Lamborghini, Aston Martinu a dalších. Verze S s osmiválcovým motorem a pohonem všech kol stála dvě dekády zpět 2,227 milionu korun, silnější Turbo pak 3,655 milionu korun. Samozřejmě bez příplatků.
Foto: Renault
Jan Matoušek Jan Matoušek
23. 1. 2023 6:02
Nemusí se to zdát jako dlouhá doba, faktem však je, že od roku 2003 uběhly už dvě dekády. Průměrná hrubá mzda byla tehdy 16 430 korun a v Česku se prodalo 149 535 nových osobních aut. Jejich nabídka se přitom za dvě dekády výrazně proměnila a na některé modely si vzpomene jen málo kdo. Připomeňte si, kolik stála nová auta před 20 lety.

Všechny ceny v tomto přehledu vycházejí z dat z dobových autokatalogů.

 

Právě se děje

Další zprávy