První BMW s pohonem všech kol se představilo před 25 lety. Bylo to BMW 325iX a premiéru mělo v roce 1985 na frankfurtském autosalonu. Pohon 4x4 rozděloval sílu motoru mezi přední a zadní nápravu v poměru 37:63.
O velmi dobrou trakci se staraly automaticky pracující závěry s viskózní spojkou mezinápravového a zadního diferenciálu. Tím bylo zajištěno, že v případě prokluzu například zadních kol došlo k automatickému přesunu točivého momentu na kola přední nápravy. Od roku 1988 se tento model dodával také s karoserií Touring.
V současnosti je již pohonem všech kol BMW xDrive vybaven každý čtvrtý vyrobený automobil BMW, přičemž podíl modelů s pohonem všech kol trvale stoupá. V současnosti BMW nabízí 45 modelů vybavených systém xDrive, který inteligentně rozděluje sílu motoru mezi kola přední a zadní nápravy. Mezi tyto vozy nepatří pouze BMW řady X, ale také modely BMW řady 3, BMW řady 5 a BMW řady 7.
Zatímco první pohon všech kol byl použit výhradně v BMW řady 3 s řadovým šestiválcem 2,5 litru, dnes je například pouze v BMW řady 3 k dispozici pro všechny tři nabízené řadové zážehové šestiválce, ale také pro vznětový čtyř- i šestiválec.