Místo v rychlosti 64 kilometrů v hodině nabouralo nové BMW 5 při testu podle norem Euro NCAP pouhou čtyřicítkou. Stalo se tak díky tomu, že po rozjetí na příslušnou rychlost se samočinně aktivovaly přednárazové systémy. Samozřejmě, že pak škody na voze byly menší. Daleko nižší bylo rovněž riziko zranění pro posádku.
Test udělala německá společnost DEKRA s vozem BMW 530D.
Přednárazový aktivní bezpečnostní systém spolupracuje kromě jiného se systémem adaptivního tempomatu ACC a pracuje ve dvou stupních. Při rozpoznání nebezpečně rychle se blížící překážky před vozem automobil svého řidiče varuje rozsvícením symbolu červeného vozidla na přístrojové desce nebo na Head-Up displeji. Současně s tím se mírně zvýší tlak v brzdové soustavě, čímž se zajistí její rychlejší reakce na očekávaný začátek intenzivního brzdění.
V případě, že ohrožení přetrvává, nastupuje systém do druhé fáze. V tom okamžiku, kdy už je potřeba rychlá reakce řidiče, navíc k vizuálnímu upozornění zazní ještě akustický signál. V případě, že řidič stále nereaguje, automobil po dobu 1,2 sekundy začne mírně brzdit, což předchází očekávanému stisknutí brzdy řidičem.
Když ale automobil zjistí, že již seberychlejší reakce řidiče není schopna odvrátit náraz do překážky, automobil zahájí intenzivní krizové brzdění. To sice již není schopné kolizi zabránit, avšak účinně sníží nárazovou rychlost.
Tento test byl první svého druhu. Až do současnosti byly totiž nárazové testy prověřující tuhost struktury vozu i účinnost zádržných systémů prováděny bez použití brzdové soustavy. Jinými slovy, takovou rychlostí, na jakou se auto během testu rozjelo, také narazilo částí svého předku do deformovatelné překážky. Přednárazové systémy se během testů, po nichž se pak udělují jednotlivým vozům známé hvězdičky, nebraly v úvahu. V budoucnosti by se však zejména kvůli stále většímu rožšíření těchto systémů měly změnit.