Stará auta musela zachraňovat smutnou autoshow. Ukazují, že v Ženevě už bylo lépe

Unikátní francouzský aerodynamický Voisin.
Malosériová značka Kimera přivezla svou novinku, model Evo38, což je moderní pocta a reinkarnace slavné Lancie 037. A právě závodní auta italské značky dělala novince společnost. A to ať už ta z rallyových rychlostních zkoušek,...
Nechyběla ani další Bugatti, konkrétně hned dva kusy typu 41 známějšího jako Royale z roku 1930. Toto je Coupé de Ville s karoserií Binder, která vznikla v roce 1939 a podobala se vozu přímo Ettore Bugattiho. Auto vzniklo pro rumunského krále Karla II., má tak částečně pancéřovanou karoserii a váží čtyři tuny.
A podobně ikonickým automobilem, navíc vlastně prvním světovým supersportem, je i Lamborghini Miura. První kousek vyjel z Itálie v roce 1966 s dodnes nepřekonaným designem Marcella Gandiniho. A není to jediné auto, které Gandini navrhl a v Ženevě se objevilo...
Renault Espace, první evropské MPV, asi není potřeba dlouze představovat. A totéž platí i o tomto konceptu F1 z roku 1994, který oslavil desáté narozeniny tohoto vozu a také tři po sobě jdoucí tituly pro Williams ve formuli 1, kterému Renault dodával motory.
Foto: Jan Matoušek
Jan Matoušek Jan Matoušek
3. 3. 2024 6:32
Jen jediná věc dokázala alespoň trochu vylepšit dojem z letošního jinak velmi smutného ženevského autosalonu. Nedostatek automobilek se pořadatelé rozhodli nahradit přehlídkou veteránů ke stému výročí mezinárodního autosalonu. A bylo to rozhodnutí navýsost podařené, jak se ostatně můžete přesvědčit v galerii.
 

Právě se děje

Další zprávy