Design současných vozů Aston Martin bývá veleben. Ne vždy se ale značce vše povede. V krátké době musela tato tradiční britská značka ukončit produkci již druhého modelu. Po kříženci Virage, který se zrodil z rodičů DB9 a Rapide, nyní značka informovala o zastavení produkce minivozu Cygnet.
Toto ošklivé kačátko, které je vlastně převlečenou Toyotou IQ, prostě k image výrobce nízkých sportovních vozů nepatřilo.
Lákavá ostatně nebyla ani cena, která byla zhruba třikrát vyšší, než kolik stojí základní verze výrobku japonské značky.V Česku stál 958 000 Kč.
Do portfolia značky Cygnet nepasoval ani svými výkony. Maximální rychlost vozu poháněného benzinovým čtyřválcem o výkonu necelých sto koní je pouze 170 kilometrů v hodině, z nuly na stovku zrychluje za 11,8 sekundy. Potěšitelná je ale spotřeba pod šesti litry na sto kilometrů jízdy a také nenáročnost na parkovací prostor. Auto totiž na délku měří bez jednoho centimetru tři metry.
Přitom je to teoreticky čtyřmístný vůz, tedy pro tři dospělé cestující a jedno malé dítě: Nemohli si s sebou ale vzít vůbec žádná zavazadla, protože zavazadlový prostor má objem pouhých třiceti litrů.
Auto je ale velmi dobře vymyšlené. Čtyři pasažeři se do něho vejdou proto, že spolujezdec vpředu sedí blíže čelnímu sklu než řidič, hlavy zadních cestujících, které se nacházejí v bezprostřední blízkosti zadního skla, zase chrání při nárazu zezadu unikátní okenní airbag.
Jako Toyota IQ měl vůz premiéru v roce 2008. Aston Martin ho s názvem Cygnet začal nabízet před dvěma roky.