Zuzana Hronová
2. 9. 2020 18:55
Školy by měly nejen dohnat výpadek z minulého pololetí, ale také změnit svůj přístup k výuce. Česká školní inspekce sepsala dokument, v němž radí zkušenosti z učení na dálku využít k zlepšení vzdělávání. Pakliže se jím budou pedagogové řídit, výrazně by to přispělo k reformě českého školství. Projděte si ta nejzásadnější doporučení.
Částečně digitalizovat i běžnou výuku
"Vzdělávání na dálku potvrdilo, že distanční formy výuky mohou být velmi funkční a velmi přínosné i jako doplněk výuky prezenční. Proto lze školám doporučit, aby se v rámci svých možností i podmínek, které pro tyto aktivity mají, pokusily využívat prvky distančního vzdělávání s podporou digitálních technologií i během vzdělávání ve standardních podmínkách a podpořily tak zvýšení digitalizace českého vzdělávacího prostředí, a tím i pozitivní dopady na vzdělávání žáků."
V této souvislosti ČŠI doporučuje více využívat digitální technologie přímo ve škole a používat je i pro individuální podporu žáků, kteří se musí vzdělávat doma z důvodu nemoci či karantény. Školy by měly zapracovat na svém hardwaru a softwaru, ale také zvýšit dovednosti učitelů v používání digitálních technologií ve vzdělávání.