Podle inspektorů nejde některé kameny dohledat v evidenčních dokumentech firmy, která Karlův most opravuje.
U jednoho z úseků zábradlí, které pracovníci úřadu prověřovali, to může být až celá pětina vyřazených kvádrů.
Něco takového by přitom teoreticky nemělo být možné. Vyřazené kvádry, které mají končit buď ve skladu v pražských Kobylisích nebo v drtičce, se přísně evidují.
Jenže ze 127 kamenů, které dělníci vyřadili ze sektoru XIV B, se hned 25 nevyskytuje ani na jednom ze seznamů.
Jde přitom o velmi cenné a staré kameny, některé pravděpodobně pocházely z doby založení mostu císařem Karlem IV.
Kámen za deset tisíc
Vlastník stavby, hlavní město Praha, se závěry inspekce ostře nesouhlasí.
"Každý kamen je vyřazován komisionelně, o každém existuje evidence. Uváděných dvacet procent neevidovaných kamenů je údaj naprosto nesmyslný a na vymyšlená obvinění se skutečně velmi obtížně odpovídá," tvrdí mluvčí pražského magistrátu Jiří Wolf.
Pokud se závěry ministerské inspekce potvrdí, zůstává nezodpovězeno, co se s kamennými kvádry mohlo stát.
"Velmi obecně lze říct, že cena toho kamene s historickou hodnotou se může pohybovat od pěti do deseti tisíc korun," odhaduje restaurátor a soudní znalec Petr Siegl.
Ani on ale netuší, kdo by o historické kameny mohl mít zájem.