Jan Horák
18. 12. 2019 6:21
Firma Home Credit nejbohatšího Čecha Petra Kellnera podle zjištění Aktuálně.cz financovala tajnou kampaň, která měla vést ke zlepšení obrazu Číny v Česku. Za její peníze se PR agentura C&B Reputation management prostřednictvím novinářů, politiků či expertů snažila požadovaný obraz říše středu prosadit v médiích. Odhalení spustilo řadu politických reakcí, Aktuálně.cz přináší ty nejvýraznější.
Jsou to vážné informace, hlasoval bych pro komisi
Místopředseda Senátu Milan Štěch (ČSSD) by na rozdíl od svého kolegy z čela Poslanecké sněmovny Vondráčka ruku pro ustavení vyšetřovací komise zvedl. Ačkoliv přiznal především osobní motivaci pro takový hypotetický krok.
"Protože kdybych nehlasoval, tak budu podezírán, že jsem nějaký spojenec někoho dalšího. Ale já věřím zpravodajským službám, já bych tu komisi nepotřeboval," řekl v Otázkách Václava Moravce. Podle něj by taková komise zpochybnila výkonnost českých tajných služeb.
V kontextu kampaně Home Creditu označil zjištění Aktuálně.cz za závažné. Vnímá jako problematický postoj některých politiků k tajným službám, jež na vliv Číny a Ruska na zdejší politický systém upozorňují. "Tady je u nás problém, že někteří ústavní činitelé, většinou teda výrazně jeden, ale i někdy další, zpochybňují zprávy, jak BIS, tak i Vojenského zpravodajství."