Připravenost dětí na výuku se v Česku posuzuje podle zastaralého konceptu, tvrdí analýza

ČTK ČTK
28. 2. 2023 18:17
Připravenost dětí na výuku se v Česku posuzuje podle zastaralého konceptu, tvrdí analýza

Vysoké procento odkladů u českých předškoláků souvisí podle EDUinu s tím, že připravenost dětí na výuku se v Česku posuzuje podle zastaralého konceptu. Podle organizace v Česku trvá představa, že dítě má být připraveno na školu, a pokud tomu tak není, tak je třeba jej nechat dozrát. Oproti tomu nové metody chtějí vzdělávání ve škole uzpůsobit dítěti. V analýze to uvedla odbornice EDUinu Kateřina Lánská. Odklad má nyní v Česku každé páté dítě, což je výrazně větší podíl dětí než v jiných zemích. Počet dětí s odkladem povinné školní docházky navíc postupně roste.

"Tradiční směr chápe školní připravenost jako jednosměrný proces, tedy připravené má být dítě a škola je neměnná. Nové pojetí hovoří o školní připravenosti jako o dlouhodobém procesu, který se týká jak dítěte a jeho rodiny, tak podmínek pro jeho vzdělávání ve škole. Z tohoto pohledu je důležité spolupracovat s dítětem a jeho rodinou a zároveň upravit vzdělávací prostředí a podmínky ve školách tak, aby se v nich mohlo učit každé dítě," míní Lánská.

 

Právě se děje

Další zprávy