Let trval půl hodiny, absolvovali jej tovární testovací piloti David Jahoda a Vladimír Továrek. Stroj dosáhl výšky přes 1500 metrů. "První stroj letěl již v konfiguraci sériového letounu," uvedl Tvrdík.
Podle pilota Jahody stroj letěl mimořádně dobře a zcela splnil očekávání z pohledu stability a ovladatelnosti. "Zvládli jsme i některé testy, jako jsou změny konfigurace, akcelerace až na 200 uzlů, otočení o 30, 40 a 60 stupňů a zpomalení na přibližovací rychlost. Všechny instalované systémy pracovaly perfektně a výhled z kokpitu byl vynikající," dodal Jahoda.
L-39NG oficiálně představilo Aero Vodochody před dvěma měsíci. Typovou certifikaci by letoun měl mít do konce roku 2019.
"První let předsériového letounu představuje významný milník, kterým vysíláme důležitý vzkaz našim zákazníkům, že jsme schopni zcela plnit své závazky a že budeme připraveni dodat první letoun našemu zákazníkovi v prvním čtvrtletí roku 2020," uvedl prezident a předseda představenstva Aero Vodochody Giuseppe Giordo.
L-39NG je jednomotorový dvoumístný letoun vybavený řadou speciálních technologií, například palubním virtuálním výcvikovým systémem a přilbovým zaměřovačem HMD (Helmet Mounted Display). Už během letošního roku Aero uzavřelo několik obchodních dohod se zákazníky, se Senegalem, portugalskou soukromou společností SkyTech a americkou soukromou společností RSW.