Pošta sponzorovala policejní ples s Farnou a Izerem 700 tisíci. Celý bál přitom tolik ani nestál

Lukáš Prchal Lukáš Prchal
14. 4. 2016 18:37
Česká pošta svým zaměstnancům plesy kvůli úsporám zrušila, přesto zaplatila 700 tisíc za to, že se stane na pár hodin generálním partnerem plesu policejního prezidia. Policejní ples, který pro policii pořádala její servisní organizace Zařízení služeb ministerstva vnitra, přitom stál přibližně 630 tisíc. Ze smluv vyplývá, že 400 tisíc se platilo za techniku a účinkující. Policisty bavila třeba zpěvačka Ewa Farna, jejíž vystoupení stálo 55 tisíc, nebo bavič a imitátor Zdeněk Izer, který si řekl o 35 tisíc korun. Ministerstvo vnitra se o financování bálu bavit nechce.
Ewa Farna
Ewa Farna | Foto: YouTube repro

Praha – Ples policejního prezidia, který se uskutečnil na začátku dubna a na který Česká pošta dala 700 tisíc, stál dohromady o přibližně sedmdesát tisíc méně. Vyplývá to ze smluv Zařízení služeb ministerstva vnitra, které jsou veřejně přístupné. Česká pošta přitom už několikátý rok ples pro své zaměstnance kvůli úsporám nepořádá.

Zařízení služeb, které pro policii bál pořádalo, zaplatilo 226 tisíc za konferenční služby. Mezi ně patří pronájem banketního sálu, parkování nebo raut. A přes 400 tisíc zaplatilo za techniku a účinkující, mezi nimiž byla třeba Ewa Farna, za niž vnitro zaplatilo 55 tisíc, nebo bavič a imitátor Zdeněk Izer, který je stál 35 tisíc korun.

Kolik se platilo účinkujícím:

Workout show: 25 000

Kroky Michala Davida: 30 000

Ewa Farna 55 000

Zdeněk Izer: 35 000

Iluzionista Petr Kravčík : 16 000

Zdroj: Smlouva dostupná na webu Zařízení služeb

Dohromady tedy policejní bál stál přes 630 tisíc. Česká pošta ale zaplatila, jak už Aktuálně.cz informovalo v předchozím článku, 700 tisíc za to, že se mohla jako generální partner bálu prezentovat před policisty.

"Nebudeme to komentovat," vzkázala redakci tisková mluvčí ministerstva vnitra Lucie Nováková, pod které spadá jak Česká pošta, tak policejní prezidium.

„Můžu potvrdit, že Česká pošta se za standardních podmínek propagovala na policejním plese," napsal mluvčí pošty Matyáš Vitík s tím, že policie je jejím významným klientem. "Česká pošta dostala nabídku na toto reklamní plnění a rozhodla se ji využít," uzavřel Vitík. Obdobně reagovala i mluvčí policejního prezidia Jana Macalíková.

To, že ples pořádalo Zařízení služeb ministerstva vnitra, není neobvyklou věcí. Příspěvková organizace resortu je pro podobné akce přímo zřízena a s pořádáním plesu má i mnohaleté zkušenosti z minulosti.

Jenže podle informací Aktuálně.cz v minulosti vždy tuto akci pořádala z peněz, které akce vygenerovala - tedy z prodeje vstupenek. Jediným jiným příjmem byly menší sponzorské příspěvky nebo příplatek z Fondu kulturních a sociálních potřeb, který přispíval policistům na vstupenky. Naopak cizí účastníci si hradili vstupenky v plné výši.

 

Právě se děje

Další zprávy