Do soutěže se podle ministerstva zapojili jednotlivci, i celé třídy či školy. Jejich úkolem bylo zajímavě vystihnout hlavní zásady návodu ministerstva, jak se má postupovat proti agresivnímu chování a ubližování některých dětí jiným spolužákům. Děti přitom měly spolupracovat i se školními metodiky prevence. Porota hodnotila kvalitu zpracování i obsah, nápaditost a originalitu videí.
Na prvním místě v kategorii pro druhý stupeň základních škol se umístil se svým videem Patrik Bílý ze Základní školy v Kaplici na Českokrumlovsku (viz úvodní video). V kategorii pro střední školy vyhrála Natálie Divincová ze Střední pedagogické školy a Střední zdravotnické školy v Krnově.
Ocenění pro druhá a třetí místa převzali Tina Pumprlová ze ZŠ v Brně-Medlánky, žákovský parlament ZŠ z Úštěku na Litoměřicku, Filip Špinka a Štěpán Hartl z vyšší odborné a střední školy v Litomyšli a třídní práce sportovního gymnázia z Brna.
Podle ministra Plagy je soutěž jednou z možností, jak o tématu šikany informovat srozumitelnou formou. "Je pro nás důležité, aby se o těchto věcech mluvilo," řekl.
To, že šikana a špatné mezilidské vztahy zůstávají na školách jedním z největších problémů, potvrdila i výroční zpráva školského ombudsmana Ladislava Hrzala za období mezi zářím 2017 a zářím 2018. Podle ní počet stížností na problémy s šikanou proti předchozímu roku mírně vzrostl. Hrzal jich řešil 46. Školy podle něj šikanu často řeší nedostatečně a obvykle nepřikládají význam jejím prvním náznakům.