Miliony za letní kina i zmrzlinu. Za co utrácely strany v předvolebních kampaních

Tomáš Klézl Tomáš Klézl
11. 1. 2022 16:19
České politické strany v kampaních před loňskými volbami utrácely desítky milionů korun. Vysoké částky dávaly na billboardy a analýzy, ale i méně obvyklé položky - voliče se pokoušely zaujmout jarmarky, knihami či kapesními lupami a píšťalkami. Vyplývá to ze zpráv o financování kampaní, které musely strany odevzdat do pondělní půlnoci. Největší zajímavosti z nich najdete v přehledu Aktuálně.cz.
Ivan Bartoš a Vít Rakušan během volebního kampaně v září 2021
Ivan Bartoš a Vít Rakušan během volebního kampaně v září 2021 | Foto: Radek Bartoníček

Piráti a Starostové: milionový jahodový sorbet

Na zmrzlinu jako jeden z hlavních prostředků propagace vsadila také koalice Pirátů se Starosty a nezávislými. Rozdávání jahodového sorbetu sloužilo dokonce jako základ části kontaktní kampaně, kterou koalice nazvala "nanuk tour". Samotné zmrzliny stály Piráty a Starosty asi 811 tisíc korun, na téměř 300 tisíc pak vyšlo jejich dodání od firmy Family Market, dříve známé jako Family Frost. Další desetitisíce dala koalice na provoz zmrzlinářského auta a výplaty řidičům. 

I ve výdajích Pirátů a Starostů lze najít několik neobvyklých položek - 121 tisíc korun je stálo reklamní pexeso, téměř 100 tisíc pak dali za gerbery. Celkem stála loňská kampaň Piráty se Starosty a nezávislými 81,3 milionu korun. Z toto 33 milionů korun proplatili z vlastních zdrojů Piráti, STAN přispělo 16 miliony.

 

Právě se děje

Další zprávy