Zuzana Hronová
17. 4. 2020 19:04
V posledních dnech vzniklo hned několik průzkumů současné výuky na dálku. Česká školní inspekce kontaktovala většinu škol a ptala se ředitelů, Univerzita Karlova, Masarykova univerzita a Akademie věd se zase dotazovaly rodičů, stejně tak sociolog Daniel Prokop a jeho tým. Společnost Kalibro se ptala rodičů i učitelů. Aktuálně.cz shrnuje nejzajímavější zjištění z průzkumů.
Jak učitelé zvládají on-line výuku?
Vedení většiny škol také uvedlo, že pro učitele je náročnost a pracnost distanční výuky mnohem vyšší oproti standardní prezenční výuce - uvedlo to zhruba 60 procent základních škol a kolem 70 procent středních.
Na dotaz, jaká je ochota učitelů, využívat pro výuku na dálku on-line prostředí, bylo nejčastější odpovědí "většina učitelů chce, ale potřebuje podporu, případně koordinaci" - zhruba 45 procent na základní a 50 procent na střední škole. Odpověď "většina učitelů chce a nepotřebuje další podporu" pak zvolilo kolem 40 procent základních a 30 procent středních škol.
(Zdroj: ČŠI)