Zuzana Hronová
25. 9. 2020 18:52
Česká školní inspekce ve spolupráci s ministerstvem školství připravila
podrobné srovnání krajů podle úspěchů ve vzdělávání. Hodnotilo se, jak kvalitní a efektivní je vzdělávání v jednotlivých regionech. Jak si vedou žáci v matematice nebo češtině či jak se jim daří u maturit. A nakonec i jak kvalifikovaní jsou samotní učitelé.
Graf ukazuje podíl jednotlivých úrovní matematické gramotnosti v českých krajích podle mezinárodního šetření PISA 2015 mezi patnáctiletými a šestnáctiletými žáky, tedy 9. ročník ZŠ a 1. ročník SŠ a tomu odpovídající ročníky víceletých gymnázií. Zjednodušeně řečeno, čím delší tmavě červený úsek, tím hůře a čím delší tmavě modrý úsek, tím lépe.
"Zejména na prvním stupni potřebují maximální podporu ze strany školy ti žáci (podprůměrní), jejichž rodiče je často mohou podpořit jen v omezeném rozsahu, ať už proto, že se například jedná o cizince, nebo proto, že rodiče sami dosáhli jen nízké úrovně vzdělání," konstatuje Česká školní inspekce.