Rádce pro seniory: co jste chtěli vyzkoušet, ale báli jste se zeptat

Petra Škraňková Ondřej Zoubek Kateřina Hovorková Petra Škraňková, Ondřej Zoubek, Kateřina Hovorková
5. 5. 2020 17:19
Lidé zavření doma si s počítačem a internetem zdaleka nemusí připadat bezmocní a odstřižení od světa. Z křesla se dá pohodlně nakoupit, navštívit přátele i objednat jídlo nebo film. Aktuálně.cz nabízí přehled, jak vše bezpečně nastavit a zadat i s odkazy na jednotlivé služby.
Foto: Shutterstock

Platit kartou na internetu je bezpečné, funguje to už několik let. Tuto možnost však musíte mít na kartě aktivovanou a to udělají v bance. Poradí vám na zákaznické lince vaší banky. 

Aktivace je otázkou jednoho telefonátu a většinou do pár hodin nebo druhý den už můžete platit. Odborníci radí využívat velké, známé a osvědčené domácí internetové obchody a zpočátku se vyhýbat menším zahraničním e-shopům.

"Uživatelům-začátečníkům nedoporučujeme v e-shopu, na němž platí, volit automatické zapamatování si jejich platební karty. Bezpečnější je v případě opakovaného nákupu znovu údaje vyplnit," říká Filip Hrubý, tiskový mluvčí České spořitelny.

Když si vyberete zboží do košíku, zadáte osobní údaje včetně e-mailu a telefonu, a také adresu, na kterou chcete zboží doručit. Pak přejdete k placení. Zadáváte číslo své karty, jméno a dobu platnosti karty a z druhé strany pak bezpečnostní CVV či CVC kód. Jedná se o drobné číslo u políčka s podpisem.

Platbu následně potvrdíte jednorázovým 3D Secure heslem, které vaše banka zašle na mobilní telefon přes SMS zprávu. Neděste se, když se toto potvrzení platby přes 3D Secure nezobrazí. U nízkých částek nebo u opakovaného nákupu někdy není vyžadováno.

"Klienti by měli vědět, že v případě, že jim po nákupu zboží nedorazí nebo dorazí ve špatné kvalitě, mohou se obrátit na svou banku a uplatnit takzvanou službu Chargeback, což je společná reklamační služba bank a karetních společností. Banky jsou schopné pak vrátit klientům stržené peníze," dodává Filip Hrubý.

 

Právě se děje

Další zprávy