Cílem už není diagnóza, ale pomoc dítěti. Jak inkluzi zvládají učitelé a jak rodiče?

Zuzana Hronová Zuzana Hronová
1. 12. 2019 8:11
Inkluzivní vzdělávání v Česku funguje už tři roky. Národní institut dalšího vzdělávání proto zmapoval postoje a potřeby 6349 učitelů a 355 ředitelů škol v oblasti inkluze. Jde o školy pracující v obtížnějších vzdělávacích podmínkách, které se ale chtějí dále rozvíjet a zapojily se do projektu Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi. Aktuálně.cz přináší výsledky šetření.
Foto: Zbyněk Pecák

Recept z Open Gate

Základní škola Open Gate dlouhodobě integruje žáky a studenty ze sociálně znevýhodněného prostředí. S touto oblastí má proto bohaté zkušenosti, nicméně na rozdíl od státních škol i jiné finanční prostředky k dispozici.

"Velmi často k nám přicházejí děti s významnými problémy v rovině sociálních či komunikačních kompetencí, někdy i hygienických návyků. Pracujeme s nimi už skoro 15 let. Zjistili jsme, že po nich hned nemůžeme požadovat nějaký akademicky měřitelný výkon, ale adaptaci a to, aby si dokázaly poradit s často úplně novými situacemi, aby se naučily žít v trochu jiném světě, než ze kterého přišly. Osvědčila se nám i inovace, kdy každý student má na starosti nějakého studenta z tohoto prostředí a tomu pomáhá a radí," popisuje ředitelka Kateřina Kožnarová.

 

Právě se děje

Další zprávy