Když po Karlově mostě ještě jezdily tramvaje. Podívejte se, jak se Praha proměnila

Jakub Heller Jan Kačer Jakub Heller, Jan Kačer
17. 9. 2019 10:01
Až na bytovou výstavbu především v okrajových částech působí Praha leckdy neměnným dojmem, jako by uvázla v jednom bodě dějin. Není tomu ale tak. Aktuálně.cz a Archiv hlavního města Prahy nabízí pohled zpět do historie - do dob, kdy na Karlově mostě ještě jezdily tramvaje, Nuselský most nebyl ani nápadem v hlavách konstruktérů a kdy Vltavu přetínaly menší verze sanfranciského mostu Golden Gate.

Pohled na Karlův most ještě osazený kolejemi

Elektřinou poháněné tramvaje začaly po Praze jezdit na přelomu 19. a 20. století. Úplná elektrifikace sítě a opuštění koněspřežné tramvaje nastaly na podzim roku 1901. Jedno jediné místo ale zůstalo výjimkou – Karlův most, kde koňka jezdila až do roku 1905. Lidé si totiž nedovedli představit, že by přes historické přemostění Elektrické podniky natáhly trolejové vedení. František Křižík proto přišel s variantou spodního přívodu proudu poměrně složitým systémem kontaktů mezi kolejnicemi a reléovými skříněmi v zábradlí mostu. Během dvou let provozu však došlo k nejméně třem stovkám poruch a 30. dubna 1908 byla tramvajová doprava na Karlově mostě zastavena definitivně.Zdroj: Archiv hl. města Prahy/Tomáš Novák

 

Právě se děje

Další zprávy