Marek Pokorný
20. 9. 2015 20:41
Podívejte se do přehledné infografiky na stavby, které Praha potřebuje a měla by je začít stavět poté, co se čtyřletým zpožděním zprovoznila tunel Blanka.
Břevnovská radiála (14,3 miliardy, 6,9 km)
Spojnice Malovanky (na snímku) – tedy západního vyústění Blanky – a Pražského okruhu s pokračováním na karlovarskou R6. Měla by být vedena částečně pod zemí. Má ale také své odpůrce. "Je to urbanistický zločin," říká náměstkyně starosty Prahy 6 Petra Kolínská, podle níž by Praha měla dát peníze zejména do opravy stávajících komunikací. Stavba ještě nemá územní rozhodnutí a podle náměstka primátorky Petra Dolínka nyní není v hlavních prioritách a může se prý uvažovat o tom, že by se zúžila ze čtyř na dva pruhy. "Mohla by být klidnější a veřejnost by ji lépe přijala," řekl s tím, že je však potřeba kvůli zklidnění dopravy na Bílé Hoře.