Proč byste měli zvolit mého manžela prezidentem. Odpovídá osm žen, které se můžou stát první dámou

Markéta Šrajbrová Markéta Šrajbrová
Aktualizováno 1. 1. 2018 20:00
O post hlavy státu se uchází devět mužů. Všechny kandidáty, s výjimkou ovdovělého Petra Hanniga, provází kampaní jejich partnerky. V anketě odpověděly na to, proč by Češi měli volit právě jejich muže a čemu by se chtěly věnovat v roli první dámy.
Bohumila Bračíková, partnerka prezidentského kandidáta Vratislava Kulhánka.
Bohumila Bračíková, partnerka prezidentského kandidáta Vratislava Kulhánka. | Foto: Archiv Bohumily Bračíkové

Bohumila Bračíková

Partnerka manažera a bývalého šéfa automobilky Škoda Auto Vratislava Kulhánka. Rodačka z Jeseníku pracuje jako jednatelka společnosti Fackelmann, která vyrábí kuchyňské potřeby a koupelnový nábytek. Má dvacetiletou dceru.

Jak jste reagovala, když se váš partner rozhodl kandidovat v nadcházejících prezidentských volbách?

Přiznávám, že jsem "neskákala radostí do stropu". Ale protože ho už hodně let znám, vím, že cokoliv v životě dělá, dělá s rozvahou a s dobrými úmysly. Tak jsem to také nakonec vzala.

Proč by lidé měli vašeho partnera volit?

Protože je nejlepší! Neříkám to jen jako žena, ale jako jednatelka pobočky mezinárodní firmy, která má odhad na lidi. 

Co by podle vás mělo být hlavní úlohou první dámy a čemu konkrétně se chcete v této roli věnovat vy?

Pojem "první dáma" si vymyslela média. Pokud vím, Ústava České republiky nic neříká o nějakých povinnostech ani o roli, kterou by partnerka prezidenta nebo partner prezidentky měli hrát. Umím být svému partnerovi oporou, stejně jako čekám od něj, že bude oporou pro mě. Charitativní práci se dlouhodobě věnuji již nyní a v tomto ohledu bych snad mohla mít větší možnosti.  

Přerušíte práci ve svém stávajícím oboru?

Otázku mé současné práce a případné další nezbytné vytíženosti díky nejrůznějším povinnostem dnes neřeším.

 

Právě se děje

před 6 hodinami

Airbus reorganizuje výrobu, ve Francii závody spojí, v Německu naopak rozdělí

Evropský výrobce letadel Airbus ohlásil největší reorganizaci svých výrobních závodů ve Francii a Německu za více než deset let. Informovala o tom agentura Reuters, podle níž Airbus výrobu uskupí do tří celků. Ve Francii výrobu sloučí, v Německu rozdělí. O provozu ve Španělsku se vede debata.

Ve Francii výrobce letadel spojí výrobu aerostruktur do jednoho subjektu. Závody v Saint-Nazaire a Nantes, kde se montují trupy letounů, se tak sloučí s divizí Stelia s globální působností.

V Německu Airbus rozdělí divizi Premium Aerotec. Část z ní sloučí se závody ve městech Stade a Hamburk, z části vznikne samostatná divize, která se bude zabývat výrobou detailních součástek v omezeném množství.

"Posuzujeme různé vlastnické struktury s cílem najít to nejlepší řešení," uvedl mluvčí společnosti ohledně naposledy zmíněné divize. Ta produkuje jak jednoduché součástky za pár dolarů, tak i ty složitě obráběné, co stojí desítky tisíc dolarů. Spadat by pod ní měla i část továrny v Augsburgu a rumunský závod v Brašově.

Šéf podniku Guillaume Faury před dvěma měsíci označil výrobu aerostruktur, do nichž se řadí i trupy letadel, za hlavní předmět podnikání Airbusu.

Zdroj: ČTK
Další zprávy