Za tyto peníze prakticky nemá konkurenci. Hyundai i30 v porovnání s Octavií a dalšími

Za tyto peníze prakticky nemá konkurenci. Hyundai i30 v porovnání s Octavií a dalšími
Inovovaná Škoda Octavia Combi začíná v Česku na částce 669 900 korun.
Pod kapotou je přeplňovaný litrový tříválec upravený na spalování zkapalněného ropného plynu LPG o výkonu 74 kW v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou.
Opel Astra Sports Tourer stojí v aktuální akci "kombi za cenu hatchbacku" v Česku od 549 990 korun.
Nedávno omlazený Volkswagen Golf Variant začíná v Česku na částce 579 900 korun.
Foto: Hyundai
Jan Matoušek Jan Matoušek
17. 5. 2024 6:02
V Nošovicích se nedávno začalo vyrábět už podruhé omlazené Hyundai i30. Do prodeje pak vstupuje zhruba ve stejnou dobu jako inovovaná Škoda Octavia, což svádí nejen k cenovému srovnání. Korejská automobilka totiž i nadále udržela ceny svého kompaktu hodně nízko, oproti modelu s okřídleným šípem v základu dokonce o více než 200 tisíc korun.

Hyundai nadále nabízí i30 jako hatchback, liftback a kombi, Škoda zase Octavii jako liftback a kombi. Hned na úvod je tak třeba si ohraničit, že na následujících řádcích budeme porovnávat verze s karoserií kombi, v Česku nejpopulárnější. Co se změnilo na Octavii, jsme psali už několikrát, přečíst si to můžete třeba v naších čerstvých jízdních dojmech z jihomoravských silnic.

U korejského modelu z Nošovic se toho na první pohled zas tak moc nezměnilo. Lehkého přepracování se dočkaly nárazníky nebo čelní maska, v interiéru přibyly nové materiály a širší je nabídka asistenčních systémů. Pod kapotou definitivně skončily naftové agregáty, ostatně nějakou dobu už je nebylo možné koupit ani u předchozího modelu.

Základem je benzinová atmosférická patnáctistovka s 71 kW, přeplňovaný litrový tříválec se dodává se 74 kW a mildhybridní přeplňovaná patnáctistovka pak se 103 kW. Všechny motory mají ruční řazení, s turbem se pojí možnost připlatit si za sedmistupňový dvouspojkový automat. Jak jste si nejspíše všimli, oproti dřívějšku lehce klesl výkon dostupných jednotek.

Hyundai zmiňuje v tiskové zprávě, že hlavní novinkou modernizace je rozšířená standardní výbava. A vskutku, kromě manuální klimatizace, nouzového brzdění nebo pomocníka pro jízdu v pruhu mají všechny i30 nově také přední a zadní parkovací senzory, couvací kameru, navigaci s 10,25palcovou obrazovkou a diodová světla vpředu i vzadu.

Dříve to byla výbava vyhrazená nejvyšším stupňům, od teď jde tedy o základ v linii Comfort. Samozřejmě i30 zdražila, základní verze stojí 459 990 korun, což je o 30 tisíc více než doposud. Na druhou stranu ale verze Comfort doposud stála 479 990 korun, ovšem s chudší výbavou, takže z tohoto pohledu je novinka dokonce o 20 tisíc levnější.

Dohromady bude korejský model v nabídce v šesti výbavových stupních, které postupně přidávají litá kola, dvouzónovou automatickou klimatizaci, digitální budíky, bezklíčkové startování a odemykání, vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla, více asistentů nebo ve verzi N Line sportovní doplňky karoserie i interiéru. Úměrně s tím se zvedá i cena, ale i nejdražší verze stojí 729 990 korun.

V tomto textu nás ale zajímá primárně základní verze s "cenou od", protože ta je v segmentu kompaktních kombíků vysoce atraktivní. Ostatně můžete to posoudit sami v následující tabulce vybraných konkurentů, v níž jsou auta seřazená od nejlevnějšího po nejdražší.

Základní ceny kompaktních kombi

Dacia Jogger 1.0 Eco-G / 74 kW 425 500 Kč
Hyundai i30 Kombi 1.5 CVVT / 71 kW 459 990 Kč
Kia Ceed SW 1.0 T-GDI / 74 kW 469 980 Kč
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech / 96 kW 529 000 Kč
Ford Focus Kombi 1.0 EcoBoost Hybrid / 92 kW 543 900 Kč
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo / 81 kW 549 990 Kč
Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI / 85 kW 579 900 Kč
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI / 85 kW 669 900 Kč
Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid / 103 kW 672 900 Kč

Jak vyplývá i z této tabulky, Hyundai je významně levnější než většina konkurentů s výjimkou sesterské Kie Ceed s mírně silnějším motorem, ale horší výbavou, a také Dacie Jogger, která má pod kapotou plynový pohon a také vozí horší výbavu. 

Výrazný je rozdíl především v případě Škody Octavia, která je v základu dražší o více než 200 tisíc korun, třebaže nabízí silnější a pružnější přeplňovaný čtyřválec proti atmosférickému čtyřválcovému motoru. Na zajímavou sumu přijde díky aktuální akční verzi Limited omlazený Golf Variant, taktéž Toyota nabízí na hybridní Corollu a Peugeot na 308 SW výrazné slevy. Podobně je na tom Ford u Focusu s mildhybridním pohonem a slevou 156 tisíc korun.

Pro českého zákazníka ale bude přece jen nejzajímavější srovnání s Octavií, oba modely patří mezi deset nejprodávanějších a třeba právě pro škodovku s praktičtější karoserií je český trh jedním z vůbec nejdůležitějších. Odhlédneme-li ale na chvíli od použitého motoru, je výbavově mezi oběma auty rozdíl více než 200 tisíc korun?

Základní Octavia má oproti i30 navíc litá kola se 16 palci, nabízí též digitální budíky, dvouzónovou automatickou klimatizaci, bezdrátové nabíjení chytrých telefonů nebo startování tlačítkem. Parkovací kamera, přední parkovací senzory nebo navigace ale zůstávají pouze v příplatkové výbavě. Je to trochu rozdíl oproti Hyundai, kde si sice můžete i k základní výbavě dopřát litá kola, pro cokoliv dalšího je však potřeba zamířit do vyšší výbavy.

Pokud bychom pod kapotu základní i30 Kombi dali přeplňovaný tříválec se 74 kW, poskočí cena na 489 990 korun. Pořád je tedy rozdíl skoro 180 tisíc korun. A ještě jedna statistika k cenotvorbě Hyundai, protože oproti základní Octavii bude korejské kombi levnější ve většině výbav s většinou motorů vyjma vrcholné výbavy Premium (ovšem jen v kombinaci patnáctistovky a automatu) a N Line Premium.

Octavia má ale na své straně výhodu většího kufru a také díky delšímu rozvoru náprav většího místa před koleny vzadu. Ostatně opět se můžete podívat do tabulky na velikostní srovnání vybraných kompaktních kombíků seřazené podle objemu kufru.

Srovnání velikosti

Objemu kufru Rozvor náprav
Dacia Jogger 708/1819 l 2897 mm
Škoda Octavia Combi 640/1700 l 2686 mm
Ford Focus Kombi 635/1653 l 2700 mm
Kia Ceed SW 625/1694 l 2650 mm
Volkswagen Golf Variant 611/1642 l 2669 mm
Peugeot 308 SW 608/1634 l 2732 mm
Hyundai i30 Kombi 602/1650 l 2650 mm
Opel Astra Sports Tourer 597/1634 l 2732 mm
Toyota Corolla Touring Sports 596/1606 l 2700 mm

Výrazněji uskočená je od zbytku velikostně Dacia Jogger, která je někde na pomezí kompaktních kombíků a osobních dodávek typu Citroën Berlingo. Jako jediná se také nabízí volitelně se sedmi místy k sezení, což pro mnohé početnější rodiny výrazně zvyšuje její cenu na trhu rodinných kombíků. Jinak ale platí, že Octavia má největší kufr, byť rozdíly nejsou nijak zásadní. 

 

Právě se děje

Další zprávy