Suzuki přiveze Škodě Fabia nového konkurenta. Baleno chce zaujmout obřím kufrem a úspornými motory

Ondřej Běhal
3. 6. 2016 12:17
Vyrábí se v Indii, má japonský původ a v Česku se postaví Škodě Fabia. Nové Suzuki Baleno chce zaujmout hlavně obřím kufrem o objemu 355 litrů, úspornými motory nebo hybridní verzí, která si sama umí vyrábět elektřinu. Testovali jsme ho jako jedna z prvních redakcí ještě dříve, než se začne na našem trhu prodávat.
Nové Suzuki Baleno v prostředním stupni výbavy. Vizáž auta se výbavu od výbavy mírně liší.
Nové Suzuki Baleno v prostředním stupni výbavy. Vizáž auta se výbavu od výbavy mírně liší. | Foto: Ondřej Běhal

Kufr s objemem 355 litrů - to je největší zbraň, s níž přijede Suzuki Baleno na český trh. Tuzemští motoristé jsou na velikost zavazadlového prostoru citliví a uvedená hodnota je mezi automobily typu Škody Fabia, tedy malými hatchbacky, rekordní. Přesvědčit se můžete porovnáním s konkurencí v přehledných tabulkách zde.

Podrobný test Suzuki Baleno

Obšírnou recenzi nového Suzuki Baleno napsanou na základě testů čtyř různých variant si můžete přečíst zde.

Jak to konstruktéři u auta, které čtyřmetrovou délkou nijak nevyčnívá, dokázali? Jednoduše a v souladu s aktuálními trendy. Rezervu nahrazuje lepící sada a prostor pro náhradní kolo částečně využili právě pro zavazadla. Kufr je tak hlubší než delší a má vysokou nákladovou hranu, ale vejde se do něj opravdu hodně věcí.

Kufr Balena pobere 355 litrů zavazadel.
Kufr Balena pobere 355 litrů zavazadel. | Foto: Suzuki

Baleno je vedle Swiftu už druhým malým hatchbackem v nabídce Suzuki. Vypadá méně sportovně než známější sourozenec, ale trochu klame tělem. Jízdní zkoušky na speciálním polygonu totiž ukázaly, že nízké a lehké auto má spoustu sportovních genů a jezdí příjemně mrštně.

Zásluhu na tom mají i benzinové motory, zejména novinka v podobě litrového tříválce podporovaného turbodmychadlem. Ten příjemně zatahuje z běžných otáček. Kromě slušné dynamiky se chlubí i tlumeným chodem a podle výrobce se spokojí pouze se 4,5 l benzinu na každých 100 km.

Podobně úsporná je i základní dvanáctistovka, která se navíc nabízí také v hybridní verzi. To znamená, že benzinovému motoru pomáhá elektromotor. Ten využívá elektřinu, kterou auto samo vyrábí při brzdění a ukládá od baterií.

Porovnání spotřeby s konkurencí

Suzuki Baleno se základním motorem 1.2 DualJet spotřebuje podle výrobce v kombinovaném režimu 4,3 l benzinu na každých 100 km.

Nejúspornější pětidveřové malé hatchbacky si řeknou o 4,2 l benzinu na každých 100 km. Jde o Audi A1 1.0 TFSI a Citroën C3 s Peugeotem 208 s motory 1.2 PureTech/60 kW a robotizovanými převodovkami ETG.

Nejžravějším malým hatchbackem s motorem o objemu od 1,0 do 1,4 l je Kia Rio 1.4 s automatickou převodovkou, která podle výrobce spotřebuje 6,3 l benzinu na každých 100 km.

Spotřebu nejen malých hatchbacků můžete porovnávat v přehledných tabulkách zde.

Jde ale o jednodušší formu hybridu, takzvaný "mild hybrid", který na rozdíl od "full hybridů" nedokáže zajistit pohon auta výhradně na elektřinu. Elektromotor benzinovému motoru pomáhá a tím snižuje spotřebu, která v případě Balena podle výrobce činí jen čtyři litry benzinu na každých sto kilometrů.

Suzuki Baleno se začne v Česku prodávat v průběhu června. Ceny zatím nejsou známé, ale měly by se podobat slovenským. U našich sousedů stojí nejlevnější Baleno 10 690 eur, tedy asi 289 tisíc korun. To je o dost víc, než činí vstupní cena většiny konkurentů. Baleno má ale standardně disponovat klimatizací a nabízí výkonnější základní motor než většina soupeřů.

 

Právě se děje

Další zprávy