Máme podrobná data o dovážených ojetinách: každá pátá je Škodovka

Martin Přibyl Martin Přibyl
27. 9. 2018 14:20
Počet ojetin dovezených do ČR se za první pololetí roku 2018 zvedl o desetinu. Neustále přitom roste podíl škodovek. Jaké modely Češi nejraději tahají domů?

Seriál o českém trhu s ojetými vozy (první díl). Jaká auta si Češi nejraději kupují v bazarech? Jaká dovážejí ze zahraničí? Jak se na tom všem projevila aféra Dieselgate a do jakých modelů má smysl investovat s ohledem na zůstatkovou hodnotu? Ve spolupráci se společností Cebia a s využitím dat Svazu dovozců automobilů mapujeme situaci na českém trhu s ojetinami.

V prvním díle se budeme věnovat autům, která Češi hledají za hranicemi. Trend rostoucích dovozů ojetin začal již krátce po skončení finanční krize v roce 2015 a v prvním pololetí roku 2018 se jen potvrdil. Meziročně totiž počet dovážených aut poskočil vzhůru o necelých deset procent. Každé druhé je přitom starší deseti let. O jaká auta je mezi Čechy největší zájem? Resp. jaké vozy jsou kvůli tomu nejvíce v hledáčku podvodníků se stočenými tachometry?  

Foto: Volkswagen

Nafta, nebo benzin?

Zatímco u nových aut zájem o naftové motory klesá, v případě dovozů ojetin o tři procentní body stoupl. Celých 59 % jich mělo nafťák, 28 % (tedy více než čtvrtina celkového počtu) bylo dieselů z koncernu VW. Jednoznačně posiluje dovoz 2.0 TDI, který Češi chtějí v Octavii, Golfu, Passatu i Superbu.

Diesely jsou oblíbené i u dalších velkých aut: Fordů Mondeo a S-Max a u prémiových značek (BMW 320d, 530d, Audi A4 2.0 TDI). U Audi dokonce podíl naftových motorů na celkových dovozech značky přesahuje 80 %, u BMW stejně jako u VW sedmdesát.

Na následujících stranách přinášíme přehled nejdováženějších modelů.

 

Právě se děje

Další zprávy