Škoda oficiálně potvrdila, že Octavii bude pohánět malý litrový tříválcový motor

Ondřej Běhal
16. 3. 2016 14:12
Tři válce, pouze jeden litr objemu - i tak malý motor půjde v nejbližších měsících objednat pod kapotu nejoblíbenějšího českého auta Škody Octavia. Aktuálně.cz to jako prvnímu médiu oficiálně potvrdil mluvčí automobilky. Novinka polykající benzin a označovaná 1.0 TSI nahradí silnější verzi čtyřválcového motoru 1.2 TSI, která už zmizela z ceníků. Menší motor bude mít výkon až 85 kW, zatímco původní dosahoval maxima 81 kW.
Škoda Octavia
Škoda Octavia | Foto: Škoda Auto

Motor 1.2 TSI/81 kW už se neobjevuje v oficiálním ceníku Octavie na stránkách Škody Auto. "Bude nahrazen novým agregátem 1.0 TSI/85 kW, který vykazuje ještě lepší parametry výkonu, emisí i jízdního komfortu než oblíbený motor 1.2 TSI," uvedl mluvčí Škody Auto Zbyněk Straškraba.

Zatímco motor 1.2 TSI/81 kW disponoval čtyřmi válci, novinka má k dispozici pouze tři válce. Oba agregáty spalují benzin, oběma dopomáhá k relativně vysokým výkonům turbodmychadlo.

Nový motor v Octavii půjde podle našich informací objednávat od konce května, tedy se změnou modelového roku. Totožnou pohonnou jednotku už jsme testovali ve voze Volkswagen Golf. Dojmy z jízdy naleznete zde.

Nejslabší a pravděpodobně i nejlevnější, tedy základní pohonnou jednotkou Octavie zůstane i nadále slabší verze čtyřválce 1.2 TSI produkující maximálně 63 kW.

Motor 1.2 TSI/81 kW, který Škoda stáhla z ceníku Octavie, volilo osm procent ze všech kupců Octavie, u soukromých zákazníků činil jeho podíl 14 procent. Jeho obliba spočívala i v tom, že byl jako jediný benzinový motor zařazen do akční nabídky Fresh, která stojí méně než standardní výbavové stupně, a přitom obsahuje více standardní výbavy.

V současnosti Škoda nabízí Octavii Fresh pouze s naftovým motorem 1.6 TDI. To by se ale mělo změnit. "Nabídka modelů a motorizací spojených s akční nabídkou Fresh se bude v průběhu letošního roku rozšiřovat," slíbil Straškraba.

Octavia je nejoblíbenějším novým autem v Česku a suverénně nejprodávanějším modelem automobilky. Příští rok ji čeká výrazná modernizace, kterou na autosalonu v Ženevě poodhalil šéfdesigner Jozef Kabaň. Model dostane například dvouřadé přední světlomety.

Litrový tříválcový turbomotor na benzin najdeme i ve větším autě, než je Octavia. Například základní pohonnou jednotkou pro Ford Mondeo na českém trhu je agregát s označením 1.0 EcoBoost s maximálním výkonem 92 kW.

 

Právě se děje

Další zprávy