Jako nový byl VW Golf téměř bezchybný. Jak je na tom jako ojetina?

Tomáš Starý
15. 11. 2018 6:04
Volkswagen Golf je automobilovou legendou a už od 70. let dvacátého století takovým „prototypem“ správného plnohodnotného normálního auta. Pokud řidiči jde jen o přepravu z A do B a zase zpátky, objektivně nic lepšího a "většího" nepotřebuje. Sedmá generace Golfu je pro automobilku a vlastně celý koncern Volkswagen revoluční v tom, že začala používat modulární platformu MQB. Stejný technický základ dostalo plno dalších koncernových modelů včetně Škody Octavia či Seatu Leon. Výroba Golfu VII byla spuštěna v srpnu 2012 a v roce 2017 podstoupil kompaktní Volkswagen výraznější modernizaci.
Foto: VW

Motor 2.0 TDI je sice dynamicky schopný, ale podle nás se v něm ukrývá zbytečné riziko, pokud nemá vůz zcela transparentní servisní historii, která doloží, že v něm byl včas měněn olej. To samé se dá říci o výkonnějších benzinových verzích s motorem 1.8 TSI, který je jednoduše zbytečný.

To už je lepší sportovně laděný Golf GTI s nadbytkem výkonu pro běžný provoz, vyladěným podvozkem a účinnějšími brzdami. Golf R s výkonem 300 koní je pak samostatná kapitolou. Je dobré vědět, že z hlediska nákladů na servis a provoz je takové auto úplně někde jinde než obyčejné Golfy.

 

Právě se děje

Další zprávy