Hledáme nejhorší díru na silnicích. Výběr je obrovský

Radek Pecák Radek Pecák
16. 4. 2013 13:30
V loňském roce rozbité silnice nejlépe opravili silničáři na severní Moravě
Foto: Radek Pecák

Řidiči, kteří z hlavních silničních tahů sjíždějí na silnice druhých a třetích tříd, to zajisté potvrdí. Výmolů v silnicích je po letošní dlouhé zimě ještě více než v minulých letech.

Potvrzuje to i dosavadní aktivita lidí, kteří zadávají konkrétní úseky na internetový server Vymoly.cz. "Motoristé nahlásili už přes 1300 poničených míst," říká Jiří Cívka z pojišťovny Generali, která je partnerem projektu.

Z nominovaných výtluků se pak bude vybírat ten, který získá titul Nejhorší díra v Česku.

"V průběhu roku budeme také sledovat aktivitu jednotlivých správců silnic. Na nejaktivnější kraj čeká dar Nadace pojišťovny Generali ve výši 100 tisíc korun. V loňském roce si nejlépe vedl kraj Moravskoslezský, kde bylo po nahlášení opraveno 53 procent výtluků. Republikový průměr byl přitom 39 procent," dodává Cívka.

Auta se na silnici s mnoha výmoly dopouštějí nepředvídatelných manévrů.
Auta se na silnici s mnoha výmoly dopouštějí nepředvídatelných manévrů. | Foto: Radek Pecák

Projekt Výmoly.cz bude letos poprvé mezinárodní. Díky podpoře Generali budou řidiči monitorovat stav silnic nejen v České republice, ale také na Slovensku (Vytlky.sk) a v Maďarsku (Katyuvadasz.hu).

Na rozdíl od minulých let, kdy se na silnici objevovaly vesměs ojedinělé výtluky u krajů vozovky, letos přibylo velké množství desítky až stovky metrů dlouhých úseků, na nichž je možno napočítat stovky velkých poškození.

Jeden z takovýchto úseků redaktor online serveru Aktuálně.cz objevil na silnici druhé třídy číslo 180 v obci Chrást u Plzně. Jde zejména o část mezi železničním přejezdem a křižovatkou s další silnicí druhé třídy číslo 233. Ulice nese jméno Dolanská. Řidiči se zde ve snaze vyhnout mnoha hlubokým výtlukům, které jsou po celé šířce silnice, dopouštějí nepředvídatelných manévrů, při kterých ohrožují protijedoucí vozidla. Naštěstí  jsou zde všichni nuceni snížit tempo jízdy na úroveň rychlosti lidské chůze, takže vážnější nehody nehrozí.

 

Právě se děje

Další zprávy