Test: Ford nafoukl Fiestu a zdražil o desítky tisíc. V čem je Active lepší než obyčejný model?

Jiří Kaloč
20. 7. 2018 14:05
Nabídka Fordu Fiesta poslední generace se rozrůstá o další modely. Kromě sporťáku ST přichází také verze Active, která kompaktní pětidveřový hatchback posunuje mezi crossovery. Její benefity spočívají v atraktivním designu a větší světlé výšce, která minimálně zamezí poškození nárazníků a prahů o vyšší obrubníky při parkování a umožní průjezd po hodně hrbolaté polní cestě. S pohonem všech kol se u takto koncipovaného modelu nepočítá. Oproti podobně vybavené standardní Fiestě si musíte připlatit 44 tisíc korun. Základní model s tříválcem 1.0 Ecoboost/74 kW přijde na 377 990 korun, za silnější motor 1.0 EcoBoost/92 kW přihodíte dalších 29 000 korun.

Sázka na design

Ve srovnání se základní Fiestou má varianta Active o 1,8 cm větší světlou výšku. Aby se "dorovnalo" decentně zvýšené těžiště, má současně o centimetr širší rozchod kol. Na první pohled bezvýznamná změna společně s velkými 17palcovými koly zlepšuje vzhled už tak velmi elegantního automobilu. 

Na střeše modelu Active nechybějí ližiny, další zatraktivnění celkového designu představují lemy blatníků a prahů nebo ochrana spodní části nárazníků vpředu i vzadu. V nabídce laků pak najdeme výrazné metalické barvy od zlaté přes temně rudou až po blankytně modrou. Podle odstínu karoserie si pak budete moci zvolit i lakování střechy v černém nebo červeném provedení.

 

Právě se děje

Další zprávy