Auta, která nepřežila socialismus. Dojela na to, že nemohla konkurovat západním vozům

Lukáš Vaverka
4. 12. 2018 6:28
Doba plánovaného hospodářství automobilovému průmyslu příliš nepřála. Přesto se ve východním bloku pracovalo do poslední chvíle na nových, modernějších autech.

Z bývalých východních automobilových značek se dnešních dnů dožily tři: Dacia, Lada a Škoda. Šanci ale měly i další, jejich rozjeté projekty však musely čelit nečekanému otevření hranic, které přivedlo modernější konkurenci. Co automobilky z východního bloku na sklonku éry socialismu chystaly a jak se jim v následujících letech dařilo? Přinášíme přehled zajímavých příběhů a leckdy dlouhých sérií nástupnických modelů.

Dacia Solenza

Finální evoluce dorazila v roce 2003 a byla posledním krokem před příchodem od základu nového Loganu. Zákazníky Dacie připravila na přítomnost posilovače řízení a možnost objednat naftový motor. Design představoval mezistupeň k Loganu, kterým Dacia definitivně vstoupila do moderní éry.

 

Právě se děje

Další zprávy