Audi A4 po omlazení: Teď mnohem úspornější

Radek Pecák Radek Pecák
19. 12. 2011 6:53
V průměru mají motory o 11 procent nižší spotřebu než ty používané dosud
Foto: Radek Pecák

Jestli se na něco inženýři v německém Ingolstadtu, kde sídlí automobilka Audi při práci na modernizaci modelu A4 obzvláště zaměřili, tak to byla úspora pohonných hmot a s tím související nižší emise CO2.

V průměru mají všechny nově nabízené motory v tomto autě dohromady o 11 procent nižší spotřebu než měly ty v předfaceliftovém provedení.

Vůz, který přijde na tuzemský trh začátkem příštího roku, si redaktor Aktuálně.cz mohl vyzkoušet při testovacích novinářských jízdách v Lisabonu a jeho okolí.

Modernizací prošla i verze
Modernizací prošla i verze | Foto: Audi

Podoba s většími sourozenci

Design auta je teď opět více přiblížen současnému zaměření, linie přídě se tedy příliš neliší od těch viditelných na větší A6 nebo A5 po faceliftu.

Logicky nemohou chybět diodová světla pro denní svícení, jak v předních, tak i zadních světlometech. Koneckonců, i toto je (pochopitelně kromě designové záležitosti) příspěvek ke snížení spotřeby, protože nižší potřeba elektřiny znamená i nižší zatížení motoru.

Nově  použitý elektromechanický posilovač řízení také snižuje spotřebu a navíc umožňuje nabídnout některé funkce jako třeba samočinné udržování vozu v jízdním pásu.

A rovněž allroud
A rovněž allroud | Foto: Audi

Vraťme se ale k motorům, které logicky spotřebu ovlivňují nejvíce. Například zážehový čtyřválec 1,8 TFSI s výkonem 170 koní má udávanou spotřebu jen 5,7 litru na sto kilometrů a 134 gramů emisí CO2 na 1 kilometr.

S předstihem norma Euro 6

Vznětový šestiválec 3,0 TDI ve verzi s výkonem 204 koní má pak spotřebu 4,9 litru a emise 129 gramů CO2 na kilometr. Motor již plní ekologickou normu Euro 6, která vstoupí v platnost teprve za tři roky.

Dalšími drobnostmi, které v součtu přispívají i výše uvedenému průměrnému snížení spotřeby, jsou například vyhřívaná manuální převodovka a samozřejmě systém start&stop.

Takto může vypadat nyní interiér
Takto může vypadat nyní interiér | Foto: Audi

Změny pocítí také posádka v interiéru. Například řidič bude svírat nově designované volanty, na palubní desce se objevují nové dekory, na sedačkách je jiné čalounění.

Ovládání systému MMI má nyní jen 4 tlačítka, nastavování jízdních režimů se už nyní nemusí dělat přes hlavní menu, ale lze je rychle vybírat díky speciálnímu tlačítku.

Změny, které byly provedeny na podvozku, se příznivě podepsaly na chování vozu na silnici. Auto teď při jízdě působí stabilnějším a dospělejším dojmem.

 

Právě se děje

Další zprávy