Bývalý starosta New Yorku Bloomberg se od minulého týdne oficiálně uchází o nominaci Demokratické strany pro prezidentskou volbu, která Spojené státy čeká za necelý rok. Šéfredaktor Bloomberg News John Micklethwait následně oznámil, že jeho reportéři nebudou tvořit investigativní materiály o Bloombergovi ani o jeho rivalech v demokratických primárkách, přístup k prezidentu Trumpovi se ale nemění.
"Jelikož otevřeně deklarovali svou zaujatost, Trumpova kampaň přestává vydávat novinářské průkazy zástupcům Bloomberg News pro mítinky a další akce," reagoval Parscale. Agentura Reuters vysvětluje, že zmíněné akreditace ulehčují novinářům práci na předvolebních akcích, protože zástupci široké veřejnosti si na ně musí kupovat lístky a následně vystát dlouhé fronty.
Parscale dále uvedl, že dotazy Bloomberg News či jiné výzvy jejích reportérů se budou posuzovat "případ od případu". Podle Reuters nebylo ihned jasné, zda přístup k pracovníkům Bloombergovy agentury nezmění také Bílý dům.
Podle šéfredaktora Micklethwaita by obvinění ze zaujatosti od prezidentova volebního týmu "nemohlo být dál od pravdy". "O Donaldu Trumpovi informujeme férově a nezaujatě od chvíle, kdy se v roce 2015 stal kandidátem, a budeme v tom pokračovat přes restrikce uvalené Trumpovou kampaní," uvedl.
Jeho redakce se nicméně po oznámení Bloombergovy kandidatury musí vypořádat s další výzvou. Zpravodajský server BBC připomíná, že při posledních prezidentských volbách Trumpův volební štáb odepřel akreditace novinářům z deníku The Washington Post i webů Huffington Post, Politico a Buzzfeed.
Podle televize CNN servis Bloomberg News vytváří 2700 reportérů a analytiků ve 120 zemích světa. Zpravodajská redakce funguje od roku 1990, kdy podnikatel Bloomberg spustil tuto službu jako doplněk k finančním informacím, které prodával. Servis se rychle rozšířil do řady formátů včetně televizní a rozhlasové sítě a magazínů.