reklama
 
 

Rusko blokuje internet. Opoziční weby mají zakázané zprávy

13. 3. 2014 21:57
Oficiálním důvodem zanesení webů do "registru zakázaných informací" je to, že zveřejňovaly výzvy "k protiprávní činnosti a k účasti na nepovolených masových akcích".

Moskva - Ruské úřady bez soudního příkazu znemožnily přístup na několik internetových stránek kritických vůči režimu prezidenta Vladimira Putina.

O opatření informoval na svém webu výbor Roskomnadzor, který je pověřen dohledem nad ruskými médii a který o odříznutí zmíněných serverů rozhodl na pokyn ruské generální prokuratury.

Jde o internetové stránky grani.ru, ej.ru a rovněž kasparov.ru, které provozuje známý Putinův kritik, politik a šachový velmistr Garri Kasparov. Podle Roskomnadzoru důvodem zanesení těchto webů do "registru zakázaných informací" je to, že zveřejňovaly výzvy "k protiprávní činnosti a k účasti na nepovolených masových akcích".

Do registru Roskomnadzor zařadil i internetové vydání časopisu Ježedněvnyj žurnal a stránku známého blogera a opozičníka Alexeje Navalného navalny.livejournal.com. Provoz stránky prý porušuje soudní rozhodnutí, které se týká "opatření vůči trestně stíhanému občanovi".

Podle uživatelů internetu ale někteří provideři "iniciativně" začali blokovat i web nezávislé rozhlasové stanice Echo Moskvy, na němž se objevují materiály z Navalného stránek.

Dozorující výbor k blokování protirežimních serverů přistoupil bez vyčkání soudního rozhodnutí na základě změn v informačním zákoně, které to umožňují. Zákon v novém znění vstoupil v platnost 1. února.

autor: ČTK | 13. 3. 2014 21:57

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama