Policie provedla razii v domě útočníka, který zabil tři Izraelce. Zadržela jeho bratra

ČTK ČTK
22. 7. 2017 20:01
Izraelské bezpečnostní jednotky podnikly razii v domě Palestince, který v pátek na Západním břehu Jordánu ubodal tři Izraelce. Do oblasti byly povolány policejní a vojenské posily. Násilnosti, které doprovází izraelsko-palestinský spor o Chrámovou horu, si jen v pátek vyžádaly šest mrtvých. Vedle tří výše zmíněných Izraelců zahynuli při nepokojích kvůli detektorům kovů u vstupu na Chrámovou horu, která je posvátným místem islámu i židovství, také tři Palestinci. Izraelské jednotky při razii v domě, kde útočník obýval, hledaly zbraně a zabavily také peníze, které podle nich byly používány k teroristickým účelům. Policie rovněž zadržela útočníkova bratra.
Protesty před Chrámovou horou v Izraeli.
Protesty před Chrámovou horou v Izraeli. | Foto: Reuters
 

Právě se děje

před 18 minutami

Írán zatkl opozičního novináře Zama, spolupracoval podle něj se zahraničními tajnými službami

Íránské revoluční gardy oznámily, že zatkly íránského novináře Rúholláha Zama, který využíval komunikační aplikaci, aby posílil disent. Informoval o tom zpravodajský web BBC. Zam žil podle médií v exilu v Paříži. Okolnosti jeho zadržení jsou nejasné.

Šestačtyřicetiletý Zam, který je synem reformního duchovního Mohammada Alího Zama, byl podle revolučních gard dopraven do Íránu v rámci komplikované tajné operace. O jeho zatčení informovala íránská státní televize s tím, že krok představuje vítězství nad západními tajnými službami. Podle revolučních gard dostával novinář pokyny a ochranu od zpravodajských služeb Francie, Spojených států a Izraele. Jeho zadržení íránské úřady připsaly moderním a inovativním technikám, který byly využity k "oklamání" zahraničních tajných služeb.

Zam v minulosti odmítl, že by spolupracoval se zahraničními zpravodajskými službami. Novinář spravoval populární protivládní zpravodajský kanál Amadnews, kterému íránské úřady připisují podněcování protestů v letech 2017-2018 po sporných prezidentských volbách. Web sdílel videa z protestů, nelichotivé informace o íránských politicích a na šifrované komunikační aplikaci Telegram měl web 1,4 milionu sledujících. Íránské úřady uvedly, že kanál podněcoval násilné povstání, a následně jej zablokovaly. Později ale web začal fungovat pod jiným názvem.

Zdroj: ČTK
Další zprávy