Madrid - Kvůli červencovému vykolejení španělského rychlovlaku, při němž zemřelo 79 lidí, padla předběžně další obvinění.
Dosud byl - rovněž předběžně - obviněn ze zabití z nedbalosti pouze strojvůdce Francisco José Garzón.
Nyní je ale vyšetřující soudce rozšířil i na představitele společnosti ADIF, která má na starosti správu železniční infrastruktury, informovala televize CNN.
Konkrétně je soudce Luís Aláez Legeren vznesl proti "osobě či osobám ze společnost ADIF zodpovědným 24. července za bezpečnost provozu na trati mezi stanicemi Ourense a Santiago".
Koho přesně se obvinění týká, není jasné.
Legeren rovněž žádá více informací o bezpečnosti provozu a omezení rychlosti na daném úseku jak od železniční společnosti Renfe, tak od Správy železniční infrastruktury (ADIF). Ministerstvo dopravy má zase dodat detaily o nehodách, ke kterým v minulosti na této trati došlo.
Mluvčí společnost ADIF zprávu o nových obviněních odmítl komentovat; televizi CNN pouze řekl, že ADIF bude při vyšetřování spolupracovat, jak jen to bude možné.
K tragédii došlo u města Santiago de Compostela na konci července; vlak jel v tom okamžiku rychlostí 153 kilometrů v hodině, což bylo dvakrát více než je povolená rychlost.
Strojvůdce Garzón začal soupravu řídit ve stanici Ourense, 35 minut před neštěstím, uvedl nedávno nejmenovaný představitel železniční společnosti před speciální parlamentní komisí, která se nehodou zabývá. Při výslechu údajně řekl, že vjel do zatáčky příliš rychle, neboť si myslel, že projíždí jiným místem trati. Rovněž řekl, že nechápe, proč nezačal včas brzdit.
Analýza černých skříněk ukázala, že Garzón ve chvíli havárie telefonoval s člověkem ze společnosti Renfe a nevěnoval plnou pozornost řízení. Tragédie se stále vyšetřuje a strojvůdce je na svobodě, musel ale odevzdat cestovní pas.