Pilot airbusu se nemohl dostat do kabiny. Nikdo mu neotevřel

ČTK Zahraničí ČTK, Zahraničí
Aktualizováno 26. 3. 2015 12:56
Prokuratura oznámila, že podle záznamů z černé skříňky byl kopilot až do nárazu naživu. Vyšetřování prý ukazuje, že letadlo navedl ke zřícení schválně.
Kokpit Airbusu A320. Ilustrační foto.
Kokpit Airbusu A320. Ilustrační foto. | Foto: Airbus

Düsseldorf - V kabině airbusu německých aerolinek Germanwings byl v době úterní tragédie jen kopilot, oznámila prokuratura v západoněmeckém Düsseldorfu.

Francouzská prokuratura posléze oznámila, že podle záznamů z černé skříňky byl kopilot až do nárazu naživu. Vyšetřování prý ukazuje na záměr navést letadlo ke zřícení.

List The New York Times v aktuálním vydání s odvoláním na analýzu záznamů z černé skříňky napsal, že jeden z pilotů před nehodou opustil kokpit a již se mu nepodařilo dostat zpět, neboť nikdo neotvíral dveře.

Příčina úterní nehody, při níž ve francouzských Alpách zahynulo 150 lidí, je stále neznámá a jakékoli spekulace jsou podle vyšetřovatelů předčasné.

"Ten člověk venku lehce klepe na dveře, ale nikdo se neozývá," popsal deníku záznamy nejmenovaný člen vyšetřovacího týmu. "A pak udeří na dveře silněji, ale pořád žádná odpověď. Až do konce nikdo nezareagoval."

Podle vyšetřovatele je na záznamu slyšet, že se marně pokouší vyrazit dveře.

Černou skříňku zaznamenávající hovory v kokpitu objevily pátrací týmy již v den nehody a úřady hovořily o tom, že obsahuje "použitelné údaje" a že první informace budou zveřejněny v řádu dní.

Airbus A320 německých nízkonákladových aerolinek Germanwings nad Francií začal v úterý dopoledne náhle klesat z cestovní hladiny takřka 12 tisíc metrů nad mořem do dvou tisíc metrů, kde narazil do hor. Piloti nevyslali žádný nouzový signál.

Spekulace nikomu nepomohou, řekl ministr

Mluvčí společnosti Lufthansa, jíž Germanwings patří, ještě ráno prohlásil, že úřady informace dosud nepotvrdily a že nebude o možných příčinách nehody spekulovat.

Dodal, že od teroristických útoků ze září 2001 je z bezpečnostních důvodů nemožné otevírat dveře pilotní kabiny zvenčí.

Německý ministr vnitra Thomas de Maiziére nicméně varoval před šířením spekulací. "Žádné spekulace, tedy i spekulace o dílčích výsledcích, nejsou v zájmu postižených rodin," řekl.

Francouzský vyšetřovací a analytický úřad pro bezpečnost civilního letectví (BEA) nevydal k informacím The New York Times a AFP žádné prohlášení.

Mluvčí Lufthansy ve čtvrtek uvedla, že druhý pilot letu 4U 9525 byl čerstvě po dokončení výcviku v severoněmeckých Brémách. Na stroji Germanwings létal od září 2013. Odlétáno měl 630 letových hodin.

Záchranáři v průběhu středy nalezli první pozůstatky obětí a nyní v těžko přístupné oblasti francouzských Alp pokračují se zajišťováním místa havárie a hledáním druhé černé skříňky s technickými údaji o letu.

 

Právě se děje

před 57 minutami

V červnu vzrostla důvěra v českou ekonomiku mezi spotřebiteli i podniky

Důvěra v českou ekonomiku v červnu opět stoupla, a to meziměsíčně o 4,3 bodu na 104 bodů. Potřetí v řadě přitom vzrostla důvěra spotřebitelů i podnikatelů. U spotřebitelů se zvýšila o 2,7 bodu na hodnotu 105,5 a mezi podnikateli o 4,6 bodu na 103,7 bodu, uvedl ve čtvrtek na webu Český statistický úřad. V podnikatelském prostředí se důvěra zvýšila ve všech odvětvích. V porovnání s loňským červnem jsou všechny hodnoty výrazně vyšší.

Zdroj: ČTK
Další zprávy