Maďarsko zrušilo zákaz trabantů na silnicích

man
17. 7. 2008 12:01
Je nás málo, nenaděláme moc škody, hájili se majitelé
Východoněmecká legenda stále přežívá i ve sjednoceném Německu.
Východoněmecká legenda stále přežívá i ve sjednoceném Německu. | Foto: Aktuálně.cz

Budapešť - Letošek měl být pro trabanty a wartburgy na maďarských silnicích pohřebním rokem.

Vláda stanovila, že automobily, které nesplní emisní limity, musejí zmizet. Což by se týkalo většiny vozů z produkce bývalé NDR s výjimkou těch, které mají dodatečně namontované katalyzátory.

Nicméně majitelé trabantů i wartburgů obdrželi příznivou zprávu. Kabinet lhůtu prodloužil rovnou do roku 2020.

Vyslyšel totiž argument, že východoněmeckých vozidel s dvoutaktním motorem jezdí v zemi jen 40 tisíc, takže dohromady nemohou splodinami příliš škodit. Oznámila to agentura MTI.

Trabant na Aktuálně.cz
Autor fotografie: Ondřej Besperát

Trabant na Aktuálně.cz

Automobilka v saském Zwickau sice zastavila výrobu trabantů už v roce 1991, ale na silnicích některých východoevropských zemí jsou občas vidět dodnes.

Navíc se staly předmětem svérázného kultu. Mají o ně zájem nejrůznější sběratelé a v řadě zemí fungují jejich fankluby.

Maďarská policie dokonce nedávno uvedla, že mezi značkami ukradených vozů nadále eviduje i trabanty.

Bavorská firma Herpa vloni oznámila, že má v úmyslu vyrobit a dodat na trh novou generaci trabantů. Mělo by však jít o vozy nepoměrně luxusnější a s výkonnějším motorem.

První trabant sjel z montážní linky ve Zwickau v roce 1957. Jeho dvoutaktní kolega značky Wartburg je o rok starší, ale jeho výroba skončila také v roce 1991.

 

 

Právě se děje

Další zprávy