"Lidé padají jako mouchy." Zvěsti o covidu šly zpočátku do extrému. Nevyplatilo se to

Na konci ledna minulého roku už většina lidí na světě věděla o tom, že se v Číně šíří záhadná respirační nemoc. Tehdy ještě neměla jméno, jisté bylo jen to, že jde o nový druh koronaviru. Do zpravodajství o něm kvůli nedostatku informací a strachu pronikaly neověřené informace a videa. Třeba záběry zničehonic padajících lidí na ulicích.
2 minuty - "Lidé padají jako mouchy" | Video: Jakub Zuzánek, Martin Krepindl

Videa pronikla globálně do všech typů médií. Informovaly o nich prokazatelně britské bulvární deníky The Sun nebo The Daily Mail. Zprávu o lidech, kteří padají jako mouchy, ale přinesl i seriózní The Guardian.

Netrvalo dlouho a zvěsti o náhlých kolapsech si všimla i česká média. Podívejte se v reportáži výše, jak se před rokem o covidu-19 informovalo a jaké to mohlo mít následky pro další zvládání pandemie.

2 minuty je autorský formát vedoucího videotýmu Aktuálně.cz Martina Krepindla a grafika a střihače Jakuba Zuzánka.

 

Právě se děje

před 7 hodinami

Airbus reorganizuje výrobu, ve Francii závody spojí, v Německu naopak rozdělí

Evropský výrobce letadel Airbus ohlásil největší reorganizaci svých výrobních závodů ve Francii a Německu za více než deset let. Informovala o tom agentura Reuters, podle níž Airbus výrobu uskupí do tří celků. Ve Francii výrobu sloučí, v Německu rozdělí. O provozu ve Španělsku se vede debata.

Ve Francii výrobce letadel spojí výrobu aerostruktur do jednoho subjektu. Závody v Saint-Nazaire a Nantes, kde se montují trupy letounů, se tak sloučí s divizí Stelia s globální působností.

V Německu Airbus rozdělí divizi Premium Aerotec. Část z ní sloučí se závody ve městech Stade a Hamburk, z části vznikne samostatná divize, která se bude zabývat výrobou detailních součástek v omezeném množství.

"Posuzujeme různé vlastnické struktury s cílem najít to nejlepší řešení," uvedl mluvčí společnosti ohledně naposledy zmíněné divize. Ta produkuje jak jednoduché součástky za pár dolarů, tak i ty složitě obráběné, co stojí desítky tisíc dolarů. Spadat by pod ní měla i část továrny v Augsburgu a rumunský závod v Brašově.

Šéf podniku Guillaume Faury před dvěma měsíci označil výrobu aerostruktur, do nichž se řadí i trupy letadel, za hlavní předmět podnikání Airbusu.

Zdroj: ČTK
Další zprávy