"Strašák" GDPR přichází: Zavalily vás e-maily požadující souhlas? Přečtěte si fakta o novém nařízení

Zahraničí Zahraničí, Euractiv, Lukáš Hendrych
25. 5. 2018 10:06
V zemích Evropské unie vstupuje v platnost nové nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR). Legislativa vstoupila v platnost v pátek. Podívejte se v přehledné grafice, jak se GDPR dotkne Česka a jak se k ní staví například Facebook.
Facebook - archivace dat, ilustrační foto
Facebook - archivace dat, ilustrační foto | Foto: Facebook.com

Jak vás budou firmy žádat o souhlas se zpracováním údajů?

GDPR po firmách vyžaduje při uchovávání a zpracovávání osobních údajů dobrovolný, konkrétní, informovaný a jednoznačný souhlas člověka, o jehož údaje se jedná. Proto vás nejspíš v posledních týdnech zaplavila vlna e-mailů.

Přitom platí, že:

  • Žádost o váš souhlas musí být jasná a stručná.
  • Musí být jasně oddělitelná a odlišitelná od dalších informací ve smlouvě (všeobecné podmínky atd.).
  • Musí jasně uvádět, k čemu budou vaše údaje využity.
  • Musí být uvedeny kontaktní údaje na danou společnost.
  • Každý člověk musí při dávání souhlasu znát: totožnost společnosti/organizace, která údaje zpracovává, účely zpracování a typ zpracovávaných údajů.
  • Každý člověk musí po dání souhlasu mít i možnost souhlas kdykoli odvolat (třeba prostřednictvím obyčejného e-mailu).
 

Právě se děje

Další zprávy