Paříž – Egyptský airbus, který se zřítil v květnu do Středozemního moře, před tímto letem musel třikrát přistát s problémy a lze to označit za nouzová přistání.
Přístoje hlásily kouř na palubě.
S novou, dosud nezveřejněnou informací přišel ve vysílání televizní stanice France 3 bývalý šéf Francouzského úřadu pro bezpečnost letectví (BEA) Jean-Paul Troadec.
K nouzovým přistáním podle něj došlo během šesti letů mezi Asmarou, Káhirou, Tunisem a Paříží během pouhého jednoho či dvou dnů krátce před pádem do moře 19. května.
Troadec se odvolává na zprávy vyšetřovacího týmu, ačkoliv neřekl, o jakou přesnou závadu mělo jít.
"Není normální, aby se letadlo vracelo kvůli nějakým problémům a pak znovu letělo, aniž by se zjistilo, o jakou závadu šlo," uvedl Troadec, který stál v čele BEA.
Identifikační systém letadla ACARS předal prostřednictvím satelitů či radiofrekvencí z letadla krátká automatická hlášení o závadách. Egyptské úřady to ovšem popírají.
Letoun společnosti EgyptAir se zřítil do moře během letu z Paříže do Káhiry, zemřelo všech 66 lidí na palubě.
Před pádem posádka hlásila kouř na palubě. Verzi o možném teroristickém útoku zatím odporuje skutečnost, že se k útoku nikdo nepřihlásil.
Když loni v říjnu spadlo ruské letadlo společnosti Metrojet nad Sinajem, teroristická organizace Islámský stát se na internetu k akci přihlásila a zveřejnila i fotografii výbušného zařízení, které její člověk pronesl na palubu.
(Oním člověkem je podle nepotvrzených informací zaměstnanec EgyptAir na letišti v Šarm aš-Šajchu.)
Francouzská loď Laplace v pondělí v moři zachytila signál jedné z černých skříněk egyptského letu MS804. Pátrání se tak zúžilo na oblast o rozloze několika kilometrů čtverečních.
Experti potřebují vyzvednout záznam s daty o letu a také skříňku, na které je zvukový záznam veškerého dění v pilotní kabině.