Zlínský kraj usiluje o modernizaci tratě Zlín-Vizovice

ČTK ČTK
27. 6. 2012 18:19
Cílem je omezit hluk a vibrace, které obtěžují obce na trase
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Ludvík Hradilek

Zlín - Zlínský kraj se připojí k obcím, které apelují na stát, aby co nejdříve zahájil přestavbu železniční trati mezi Zlínem a Vizovicemi.

Samosprávy požadují, aby ještě před modernizací tohoto úseku tratě, která není v nejbližších letech v plánu, byla opravena drážní infrastruktura, stanice a zastávky.

Cílem je omezit hluk a vibrace, které obtěžují obce na trase, řekl náměstek hejtmana pro dopravu Jaroslav Drozd (ČSSD).

K deklaraci se připojil Zlín, Vizovice i obce Zádveřice-Raková, Lípa a Želechovice nad Dřevnicí.

Modernizace trati mezi Otrokovicemi a Vizovicemi se připravuje už léta. Podle původních plánů měla stát asi sedm miliard korun a na jejím financování se měly podílet evropské fondy.

Jelikož ale hrozilo, že úsek ze Zlína do Vizovic nesplní požadovaná kritéria, akce byla rozdělena.

Záměr na elektrifikaci a rozšíření trati z Otrokovic do Zlína na dvojkolejnou se tak nedávno dostal do širšího výběru náhradních projektů ministerstva dopravy, na které má přispět EU.

Podle Drozda se nyní pracuje na dokumentaci pro stavební povolení, stavba má stát asi 3,5 miliardy korun. Její zahájení se podle něj předpokládá na podzim 2013 a nejpozději do dvou let by měla být hotova.

"Už v jejím průběhu by se ale ze zdrojů státu za asi 600 milionů Kč realizovaly i úpravy na trase Zlín - Vizovice, jejíž modernizace je plánována až na příští plánovací období Evropské unie (2014 až 2020)," uvedl Drozd.

Poslední rekonstrukce v roce 1963

Chystaná opatření by měla snížit hluk a přispět ke kultuře cestování. Půjde o úpravy železničního spodku a svršku ve vybraných částech trati, které jsou v blízkosti obytné zástavby, a o rekonstrukci stanic a zastávek s důrazem na jejich bezpečnost.

Také u přejezdů, kde to bude možné, bude nově řešeno jejich zabezpečení. Trať bude opravena tak, aby se nové prvky nemusely při následné modernizaci úseku za několik let bourat.

Podnět ke zrodu železnice mezi Otrokovicemi a Vizovicemi vzešel na konci 19. století od občanů Vizovic. Vlak začal vozit první cestující na podzim roku 1899, v roce 1929 bylo zavedeno přímé spojení mezi Prahou a Zlínem.

Poslední velká rekonstrukce trati se ale uskutečnila na přelomu let 1962 a 1963.

Elektrifikace zrychlí dopravu mezi městy a také by mohla odvést část cestujících z frekventované silnice Zlín - Otrokovice na železnici.

 

Právě se děje

Další zprávy