Žalobu na opatření podalo několik firem. Soud jim dal v květnu za pravdu v tom, že o zákazu neměl rozhodovat magistrát. Ten totiž má podle statutu hlavního města vydávat dopravní opatření pouze na silnicích první třídy, zatímco zákaz pivních kol se týkal zejména nižších komunikací.
Zákaz tak je nyní platný pouze v Praze 7 na Letenské pláni a v Karlíně v Praze 8. V obou případech totiž zákazy vydaly místní radnice, a soud je tak nezrušil.
Mezi opatřeními, která provozovatelé navrhnou, je například omezení počtu kol a jízd v Praze 1, vykázání neukázněných zákazníků a omezeno by mohlo být množství vypitého piva. Zvýšit plánují majitelé rychlost kol. Chtějí navrhnout vytýčení pevných tras mimo rezidenční zóny a dopravně vytížené komunikace a vytvoření stálých nástupních a výstupních míst.
Pivní kola jsou další z řady turistických atrakcí, na něž si v posledních letech stěžují obyvatelé centra města. Magistrát v minulosti pomocí změny zákona docílil zákazu vozítek segway a řešilo se i omezení tzv. elektrokoloběžek připomínajících spíše mopedy. Vykázány byly rovněž postavičky v obřích kostýmech pand či krtka. Město v minulosti zakázalo využívání živých zvířat pro pouliční produkci.
Problém s pivními koly se dotkl také jiných evropských metropolí, například Amsterodam je předloni zakázal.