Provoz na D1 zastavila nehoda nákladního auta s dodávkou. Jeden člověk zemřel

ČTK ČTK
Aktualizováno 12. 8. 2019 21:43
Na více než hodinu provoz na dálnici D1 na Vysočině ve směru na Prahu zastavila nehoda na 149. kilometru. Srazilo se tam nákladní auto s dodávkou. Těžce zraněného řidiče dodávky zdravotníci letecky přepravili do brněnské nemocnice, vážným zraněním ale podlehl. ČTK to sdělily policejní mluvčí Dana Čírtková a Jana Kroutilová.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Jakub Plíhal

O nehodě se policie dozvěděla v 16:47. Řidič dodávky narazil do nákladního auta stojícího v koloně. Po nehodě zůstal ve voze zaklíněný. "Zdravotníci ho transportovali ve velmi vážném stavu," řekla Čírtková. Řidič vážným zraněním podlehl, uvedla později Kroutilová.

Provoz jedním pruhem byl obnoven v 18:05, v místě uzavírky u Velkého Meziříčí se následně rozjela asi pětikilometrová kolona, řekla Čírtková. "Dálnice je v tuto chvíli již opět plně průjezdná," oznámila kolem 21:15 Kroutilová.

 

Právě se děje

před 7 hodinami

Airbus reorganizuje výrobu, ve Francii závody spojí, v Německu naopak rozdělí

Evropský výrobce letadel Airbus ohlásil největší reorganizaci svých výrobních závodů ve Francii a Německu za více než deset let. Informovala o tom agentura Reuters, podle níž Airbus výrobu uskupí do tří celků. Ve Francii výrobu sloučí, v Německu rozdělí. O provozu ve Španělsku se vede debata.

Ve Francii výrobce letadel spojí výrobu aerostruktur do jednoho subjektu. Závody v Saint-Nazaire a Nantes, kde se montují trupy letounů, se tak sloučí s divizí Stelia s globální působností.

V Německu Airbus rozdělí divizi Premium Aerotec. Část z ní sloučí se závody ve městech Stade a Hamburk, z části vznikne samostatná divize, která se bude zabývat výrobou detailních součástek v omezeném množství.

"Posuzujeme různé vlastnické struktury s cílem najít to nejlepší řešení," uvedl mluvčí společnosti ohledně naposledy zmíněné divize. Ta produkuje jak jednoduché součástky za pár dolarů, tak i ty složitě obráběné, co stojí desítky tisíc dolarů. Spadat by pod ní měla i část továrny v Augsburgu a rumunský závod v Brašově.

Šéf podniku Guillaume Faury před dvěma měsíci označil výrobu aerostruktur, do nichž se řadí i trupy letadel, za hlavní předmět podnikání Airbusu.

Zdroj: ČTK
Další zprávy