"Po kontrole jsme zjistili, že vše dopadlo tak, jak mělo. Nic navíc jsme nerozbili, takže to hodnotím velmi kladně," řekl střelmistr Vladimír Pravda. "Z hlediska plošného rozsahu se jednalo o větší demolici, přece jenom šlo o halu 100 krát 150 metrů," dodal.
Trhavina byla rozmístěna na 902 místech. Nálože byly odpáleny na dálku bez použití dlouhých kabelů. Umístěny byly na nosných sloupech a navrtány byly také provizorní konstrukce. Kvůli bezpečnosti byl pro odpal zvolen neelektrický systém na bázi mikrobleskovice, tedy plastové trubičky s tenkou vrstvou výbušniny na jeden metr délky.
Prašnost po odstřelu pomáhali snižovat hasiči kropením. Uvnitř haly bylo také umístěno deset vaků s vodou, každý obsahoval 300 litrů vody. Exploze je rozmetala a vytvořila jemný aerosol.
Při odstřelu byl asi na 10 minut zastaven provoz tramvají mezi Poděbradskou a Kolbenovou ulicí. Zastaven byl také provoz aut v Kolbenově a Kbelské ulici a pozastaveny byly lety na Kbelském letišti. Bezletová zóna platila i nad vozovnou a lidé do ní nesměli vysílat drony. Z bezpečnostních důvodů bylo uzavřeno bezprostřední okolí vozovny, tedy chodníky a silnice, aby se lidé k vozovně nedostali. Obyvatelé okolních domů by neměli kvůli prachu otevírat okna.
Provoz haly hloubětínské vozovny byl přerušen loni v lednu. Do konce letošního roku budou pokračovat bourací a odklízecí práce.
V létě příštího roku začne výstavba nové vozovny, která by měla být hotova v roce 2022 a vyjde předběžně na 1,8 miliardy korun. Současně s tím bude přestavěn celý areál vozovny. Do jejího dokončení budou tramvaje umístěny na nově vybudovaných odstavných kolejích v ústředních dílnách DPP v Hostivaři.