reklama
 
 

Valentýn pro vědce: Jaká je chemie lásky?

14. 2. 2013
Foto: ISIFA/Thinkstock
Přírodovědci slaví Valentýna po svém. Vědí, že za lásku stejně může DNA

Praha - Valentýn nemusí nutně být pouze kýčovitý plyšák s blikajícím srdíčkem. Ke svátku zamilovaných lze přistoupit i náležitě vědecky.

Pražská Přírodovědecká fakulta Univerzity Karlovy v rámci svých pravidelných Chemických čtvrtků uspořádala speciální valentýnský na téma "Chemie lásky".

Na podstatu lásky se podívá Dr. Michael Londesborough z Ústavu anorganické chemie Akademie věd ČR, který uplatní pohled chemika a vysvětlí, proč a jaké chemické pochody lásku doprovázejí. Profesor Martin Hilský, jenž za 25 let dokázal přeložit celé Shakespearovo dílo, pak posluchačům zprostředkuje pohled Williama Shakespeara a nastíní všechny podoby lásky, jak je Shakespeare zachytil ve svých Sonetech a dramatech.

"Přednáška je skutečně unikátní, jedná se totiž o komponovaný pořad, který povedou dvě významné osobnosti české vědy a odborníci na slovo vzatí, ovšem ze dvou zcela odlišných směrů. Co je to láska a proč milujeme? Už celá tisíciletí hledají básníci, pěvci, filozofové, ale především sami 'postižení', tedy zamilovaní, na tuto otázku odpověď. Chcete ji znát?" lákala na přednášku Alena Ječmíková z Oddělení vnějších vztahů Univerzity Karlovy v Praze.

Od chemika Michaela Londesborougha lze čekat výhradně otevřená, tvrdá a nesentimentální fakta. Podle něj totiž všechny řeči o hlubokém citu, touze a citech drásajících srdce jsou jen promyšleně nastražené nástroje, "jimiž nejen nás, ale všechny živé organismy na této planetě dokonale ovládá jediná gigantická molekula života, DNA".

Martin Hilský zase odtajní skryté významy Shakespearových veršů, které běžný čtenář jen stěží sám rozpozná.

"Všichni pragmatici budou jistě překvapeni, jaké poselství lásky ten večer zazní," dodává Ječmínková.

autor: Zuzana Hronová | 14. 2. 2013

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama

    Praha

    Komerční sdělení
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama