Marek Pokorný
Aktualizováno 25. 11. 2016 5:37
Hlavní město chce po letošní stagnaci opět začít více investovat do nových dopravních staveb. Zatímco zahájení stavby metra D je stále nejisté, vedení města nyní rozhodlo o tom, že napne své síly do pokračování Blanky – tedy dokončení vnitřního Městského okruhu. Na metro D si sice také vyčlenilo pro příští rok 800 milionů, ale prakticky všechny padnou na výkupy pozemků. V grafice se podívejte, jaké zásadní stavby hlavní město připravuje a v jakém jsou stavu. Na dopravu má jít největší část rozpočtu, celkem 18,5 miliardy korun. Drtivou většinu, 14,9 miliardy korun, ale spolknou dotace veřejné dopravy – tedy dopravního podniku a příměstských železnic.
Blanka 2
Vedení metropole chce oživit i dokončení Městského okruhu, které má zatím název Blanka 2. Devítikilometrový úsek od ústí Blanky v Holešovičkách přes Balabenku a Jarov do Štěrbohol s jeden a půl kilometru dlouhou Libeňskou spojkou má přijít na 50 miliard korun. Jeho součástí by měly být tři tunely o délce zhruba 4 kilometry. Město v příštím roce chce začít projektovou přípravu a vyčlenilo na ni 80 milionů korun.
Blanka 2 bude. Praha po letech rozjíždí přípravu tunelů za 50 miliard a hledá projektanty