Marek Pokorný
Aktualizováno 25. 11. 2016 5:37
Hlavní město chce po letošní stagnaci opět začít více investovat do nových dopravních staveb. Zatímco zahájení stavby metra D je stále nejisté, vedení města nyní rozhodlo o tom, že napne své síly do pokračování Blanky – tedy dokončení vnitřního Městského okruhu. Na metro D si sice také vyčlenilo pro příští rok 800 milionů, ale prakticky všechny padnou na výkupy pozemků. V grafice se podívejte, jaké zásadní stavby hlavní město připravuje a v jakém jsou stavu. Na dopravu má jít největší část rozpočtu, celkem 18,5 miliardy korun. Drtivou většinu, 14,9 miliardy korun, ale spolknou dotace veřejné dopravy – tedy dopravního podniku a příměstských železnic.
P+R Černý Most
Již několik měsíců mělo být podle plánů z roku 2012 v provozu nové čtyřpatrové P+R parkoviště na Černém mostě s kapacitou 880 aut. Jenže stavba, která měla podle tehdejších plánů stát 280 milionů a nyní je už odhadovaná na 497 milionů, ještě nezačala. A v dohledné době ani nezačne. Město totiž musí zpracovat dokumentaci pro stavební povolení. A doufá, že pokud vše půjde hladce, začne stavět koncem příštího roku. Zatím si na to z rozpočtu vyčlenilo 100 milionů.
Koncem příštího roku mělo také stát P+R parkoviště na Zličíně s kapacitou 1200 aut za 300 milionů korun. V tomto případě se ani nepočítá se zahájením stavby v příštím roce – má se pouze připravit dokumentace pro územní řízení. Na přípravu mají jít v příštím roce dva miliony, celkově má parkoviště stát 596 milionů. Stejně na začátku je příprava parkovacích domů na Veleslavíně (300 aut) a na Opatově (1000 míst).
Motol, Barrandov nebo Opatov. Praha vytipovala 18 míst, kde by mohla vzniknout záchytná parkoviště